Hver spiller bør få minst én sjanse til å være spion. Bruk en vilkårlig måte å plukke den første spion ; Du kan for eksempel trekke navn fra en hatt , flip mynter eller spille rock /papir /saks. Når du velger spion, instruere resten av spillerne å sitte rolig mens spion velger et objekt .
Velg objektet
Spionen må lete rundt i rommet og velge noe som er lett synlig for alle spillere. Objektet kan være alt ; det er opp til spion å velge. Når valgt , spionen må erklære & amp; ldquo, jeg spionere, med min lille øye , noe [ adjektiv eller alfabetisk brev ] & amp; . Rdquo ; For eksempel, hvis spionen velger en badeball , ville spionen si & amp; ldquo, jeg spionere, med min lille øye , noe rundt & amp; rdquo ; eller & amp; ldquo, jeg spionere, med min lille øye , noe som begynner med & amp; lsquo ; B. & amp; rsquo ; & amp; rdquo ;
bytter Gjetter
Etter spion erklærer at han eller hun har funnet et objekt , de andre spillerne bytter på å gjøre gjetninger . Spillere fortsette å gjette før noen gjetter objekt korrekt . Hvis spillerne er snuble , kan spionen tilby flere ledetråder. Den som gjetter spion & amp; rsquo; s objekt blir spion for neste runde . Men for å sikre at alle får en tur , sørg for at ingen spillere begynner å monopolisere spillet. Spill spillet til hver spiller har en sving å være spion og /eller opp til en viss frist.
Bruke et ord Graveyard for Advanced Spill
For å gjøre spillet interessant , insisterer på å bruke en & amp; ldquo ; ordet gravplass & amp; . rdquo ; Plasser vanlige ord (for eksempel enkle farger , former og & amp; ldquo, ren & amp; rdquo ; adjektiver ) inn på kirkegården . Instruere spion som gravplass ordene er & amp; ldquo, død & amp; rdquo ; og kan derfor ikke brukes til å beskrive objektet . Ikke tillate spillerne å bruke den første bokstaven i ordet etter å ha valgt et objekt . Dette vil tvinge spillerne til å bruke fantasien når de beskriver et objekt .