Hvordan beregne grader fra Koordinater

er en vinkel definert som skjønte dannet når to ben, eller stråler , dele et endepunkt kalles et toppunkt . De stråler av en hvilken som helst vinkel, kan bli omdannet til en rettvinklet trekant for å finne størrelsen av vinkelen . Denne transformasjonen blir utført ved å slippe en linje fra koordinatpunkt definerer lengden av den øvre stråle ned til x - aksen. Den rettvinklet trekant dannet av denne operasjonen kan da løses gjennom bruk av trigonometri , Pythagoras 'læresetning og kunnskap om koordinatpunkt verdier. Instruksjoner
1

Finn hypotenusen i trekanten ved hjelp av Pythagoras 'læresetning i form x & sup2 ; + Y & sup2 ; = H & sup2 ;, hvor x er x -koordinaten , y er y-koordinaten og h er hypotenusen. For eksempel hypotenusen dannet med utgangspunktet, og det punkt ( 5, 9) er funnet å være : 5 & sup2 ; + 9 & sup2 ; = H & sup2 ; --- & gt ; 25 + 81 = h & sup2 ; --- & gt ; h & sup2 ; = 106 --- & gt; h = sqrt ( 106) = 10.3.
2

Velg en invers trigonometri funksjon, for eksempel arcsin , arccos eller arctan , for å beregne en bestemt vinkel. Den aktuelle funksjonen er valgt basert på hva sidelengder du bruker til å løse for vinkelen. For eksempel bein lengder for å bruke med arctan er motsatt lengde og tilstøtende lengden til vinkelen blir løst fordi tangens lik (motsatt /tilstøtende) .
3

Bruk en vitenskapelig eller grafisk kalkulator for å løse de inverse trigonometriske funksjon ved hjelp av de riktige benlengde . For eksempel bruker arctan å finne vinkelen & theta ; med motsatt benlengde 9 og tilstøtende benlengde 5, blir funksjonen : & theta ; = Arctan (9 /5) = 60,9 -graders

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)