Hvordan tolke sannsynlighetsmodeller

Statistisk analyse i samfunnsvitenskapene og andre kvantitative felt krever tolkning av sannsynlighetsmodeller i mange tilfeller. Den vanligste metoden som brukes av samfunnsvitere er Ordinary Least Squares (OLS) . Imidlertid er OLS metodisk unfeasible når den avhengige variabelen er en dummy . Når dette er tilfelle, blir logaritmisk modell foretrukket. Mens forskjellig fra tolking OLS , er det ikke vanskelig å forstå logaritmisk modeller, som uttrykker data i S - formede kurver som spådd probabilities.Things du trenger
Data satt med regresjon matrise på
Vis flere instruksjoner
Hvordan sette opp en Logit Model
1

Skriv ned formlene du vil bruke til å sette opp din modell som følger:

Y * = b0 + b1X1 + b2x2 + . ..

Pr ( Y = 1) = (1 ) /( 1 + exp ( - ? Y *) )
2

Pr ( Y = 1) angir sannsynligheten for at Y = 1 , og Y angir en hendelse . Tenk deg at Y er sannsynligheten for at en borger vil stemme . Hvis Pr ( Y = 1) = 0,5 , så vet du at det er en 0,5 sannsynlighet for at den enkelte borger vil stemme . Derfor Pr ( Y = 1 ) er alltid en verdi mellom 0 og 1.
3

Koeffisientene (B0 , B1, B2 , etc ) vil bli uttrykt som tegn enten positive eller negative og samsvarer med dine uavhengige variabler ( variablene som fungerer på din avhengig variabel ) . Hvis en av disse koeffisientene har et negativt fortegn , betyr en større tilsvarende X at det vil være en lavere Y * , og dermed en redusert Pr ( Y = 1).
Hvordan du skal tolke en Logit Model
4

i logaritmisk modeller , er den avhengige variabelen en dummy . Det vil si, den uttrykker en enten /eller type arrangement uttrykt som en sannsynlighet . En logit modell med sannsynligheten for stemmegivning som avhengig variabel ville tilskrive enten a & quot; 0 & quot ; eller en & quot; 1 & quot ; til hvert alternativ som følger:

& quot; 0 & quot ; = Ikke stemte

& quot; 1 & quot ; = Fram

Den avhengige variabelen ligger på y - aksen , som går på en skala med 0 på sitt laveste punkt og en på sitt høyeste punkt .

Simuler dette eksemplet ved å tegne en xy graf med y - aksen beskrevet ovenfor.
5

Opprett en x - akse som beskriver utdanningsnivå . Plasser fem hash merker på skalaen og merke dem som begynner med 1 ved hash nærmest skjærer og slutter med fem på punktet lengst fra skjærer , hvor 1 = noen high school, 2 = videregående skole , 3 = litt lavere, 4 = lavere , og 5 = utover lavere .
6

Tegn og S -formet kurve , slik at det høyeste punktet på kurven ( toppen av S ) ligger over 5 på x- aksen og tvers fra et punkt like under 1 på y - aksen og det laveste punktet er over 1 på x - aksen og på tvers fra et punkt like over 0 på y - aksen.
7

for å tolke denne kurve, går opp en imaginær vertikal linje fra et gitt punkt på x- aksen til det sted hvor den imaginære linje møter den S -kurve . Deretter forestille en annen linje som går horisontalt fra at skjærer til y - aksen. Dette skjærer avslører sannsynligheten for at en borger med & quot; x & quot ; utdanningsnivå har en & quot ; y & quot ; sannsynligheten for stemmegivning ( dvs. en borger med litt lavere erfaring har en .43 sannsynligheten for stemmegivning )

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)