Slik konverterer Position Funksjon til Velocity i S Domain

Matematikk er et faget i skolen og mye av det som er lært er brukt gjennom hele livet. En anvendelse av matematikk som vanligvis undervist er mekanikere som er studiet av bevegelige organer. Mekanikere tillater posisjonen og hastigheten av et partikkel som skal beskrives med hensyn til andre variable som tid . Dette gjøres ved hjelp av en formel kjent som en funksjon. Funksjoner kan omdannes til å beskrive posisjonen eller hastigheten med tiden. Instruksjoner
1

Skriv ned avstanden som en funksjon av tiden. Avstand vanligvis har symbolet "s" og tid har symbolet " t ". For eksempel kan funksjonen være:

s = 3t + 4
2

Skille funksjonen. Når avstanden er en funksjon av tiden , kan den omdannes til hastighet ved differensiering. Dette finner frekvensen av forandring av avstand med tid, som er hastigheten . Det er mange ulike differensierings regler . Den som vil bli brukt her er : .

Hvis y = x ^ n deretter dy /dx = nx ^ ( n- 1)

Hvor dy /dx er differensiert funksjon

Etter eksempel :

s = 3t + 4, ds /dt = 3

Derav farten er konstant på 3 meter /sekund

3

Sjekk resultatet med integrering. Integrering er den inverse funksjonen til differensiering og følgelig gjør det mulig å konvertere mellom hastighet og posisjon . Det er mange integrasjons regler, men den som vil bli brukt her er :

Hvis y = x ^ n så integralet er x = (1 /n +1 ) x ^ (n + 1)

Etter eksempel :

ds /dt = 3

For å komme tilbake til s , integrasjon utføres ved hjelp av ovennevnte regel:

s = 3t + c

der c = 4 .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)