Hvordan kode tessellations

tessellations er mønstre av polygoner som passer sammen som et puslespill å dekke området av et fly . Tessellations er kodet for å identifisere og forklare mønsteret i en matematisk måte . Alle koder for tessellations vil ha mellom tre og fem sifre. Vanlige tessellations er 3-3-3-3-3 for likesidet trekant , 4-4-4-4 for torg og 5-5-5 for Honeycomb -formet sekskanter . Den startnummer spiller ingen rolle , men tallrekkefølge tillater , noe som betyr en 3-4-6-4 tesselasjon er den samme som en 6-4-3-4 . Instruksjoner
1

Velg ett toppunkt i midten av flislegging . På grunn av innholdet av en flislegging , vil hver toppunktet være like, så det spiller ingen rolle hvilken som er valgt .
2

Tell antall polygoner som møtes på toppunktet. Dette vil være antall siffer i koden.
3

Count sidene av hver polygon som møter på toppunktet. Liste disse i orden, atskilt av en bindestrek. Dette er koden for flislegging .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)