Legg inn en objektball ( ballen til lommen ) på bordet om en fot bort fra et hjørne lomme. Nå plassere køballen på bordet om en fot bort fra objektet ball .
2
Visual en linje som skyter direkte fra hjørnelommen gjennom objektet ball . Du kan bruke bassenget kø for å visualisere denne linjen i bokstavelig forstand ved å holde pinnen over hullet og ballen.
3
Merk hvor den linjen kommer ut den andre siden av objektet ball . Hvis du kan treffe objektballen i dette nøyaktig samme sted med køballen , vil du lage din skutt . Når andre baller er i spill , kan det gjøre skutt mer komplisert , men teoretisk denne visualiseringen vil justere vinkel og synke objektet ball hver gang hvis det ikke er noen hindringer. Denne tenkt linje kalles " linjen av skuddet . "
4
Beregn vinkel ved å merke seg de to linjene til stede : linjen av skudd og den andre linjen , avstanden mellom køballen og objektball . Vinkelen mellom disse to linjene er nøkkelen til å gjøre skuddet . Dette betyr ikke at du trenger å bruke en vinkelmåler . Nå som du har beregnet riktig vinkel ved å visualisere linjene og bemerket flekk på objektet ball som krever kontakt, er du klar til å skyte .
5
Hit køballen direkte i midten. Direkte din sjanse til det nøyaktige stedet der linjen av skuddet treffer objektet ball , selv om det virker utenfor sentrum til din utrent øye . Bruk en rimelig mengde kraft . Ikke prøv å treffe køballen for hardt eller du kan treffe den av sentrum . Treffer den hvite ballen for hardt vil også fjerne enhver mulighet for visning hvor køballen berører objektet ball . Lag en langsom , presis hit med den hensikt å flytte objektet ball i lommen . Øvelse gjør mester .