Hvordan Plot Friksjon & amp; Gravity Force på en graf

I naturvitenskap og teknikk, krefter tyngdekraften og friksjonen er ytre påvirkninger som påvirker måten et objekt beveger seg og utnytter energi. Tyngdekraften fører til akselerasjon mot en stor masse ( på jorden , er akselerasjonen på grunn av tyngdekraften er 9,8 meter per sekund ) , mens friksjon er definert som den kraft motstå bevegelse av objekter. Selv om disse er begge viktige krefter til å forstå, er de sjelden relatert, så plotte hver av dem på en graf ville innebære svært forskjellige verdier for hver axis.Things du trenger
Graph Paper
Ruler
Data

Vis flere instruksjoner
Plotting Gravity

1

Definer egenskapene til x- og y - aksen. For eksempel, hvis du planla hastigheten på en fallende gjenstand på grunn av tyngdekraften , kan x - aksen viser hastighet, mens y - aksen ville vise høyde .
2

Bestem hvordan best å plotte data . Fordi tyngdeakselerasjonen er en konstant , plotting hastighet mot enten høyde eller tid ville la deg vise forholdet mellom dette konstant og frekvensen av en fallende gjenstand .
3

Legg hvert datapunkt til grafen , for eksempel dersom et objekt er droppet , første sekund dens hastighet ville være 9,8 meter per sekund ; den neste, dens hastighet ville doble. Tegn en prikk eller punkt på stedet der de to variablene møtes.
4

Koble de punktene du plassert på grafen for å lage en linje som viser retning av dine data . Dette vil vise sammenhengen mellom gravitasjon og akselerasjon , fordi et objekt vil øke i hastighet som det faller .
Plotting Friksjon
5

Identifiser de variablene du arbeider med , og hvilke du ønsker å plotte . For en friksjon problem , kan du ha en rekke variabler , som for eksempel massen av objektene , friksjonskoeffisienten eller mengden energi som kreves .
6

Sett opp grafen , utfylling av variabler for x- og y - aksen. For en graf som illustrerer friksjon , kan du gjøre det x - aksen friksjon og y-aksen den energien som kreves for å flytte et objekt . Et annet alternativ kan være å lage en akse massen til et objekt , og den andre aksen sin koeffisient av friksjon.
7

Plot dine data på grafen , tegne en prikk for å representere hvert skjærings variabler. For eksempel, hvis friksjonskraften var på x - aksen og den energien som kreves for å flytte et objekt var på y- aksen , om du skulle tegne en prikk som reflekterte begge delene informasjon .
8

Koble datapunktene for å gjøre det tydeligere hvordan informasjonen på de to aksene forholder seg til hverandre . For eksempel kan en graf som viser sammenhengen mellom friksjon og masse vise kraften av friksjon øker jo større massen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)