Hvordan bygge en Mindstorms Robot

Lego Mindstorms er et kit som inneholder over 600 stykker som du bruker til å bygge og programmere fullt funksjonelle roboter . Du starter din design ved å koble sensorer og motorer til NXT datamaskinen , eller hjerne , og deretter bruke Mindstorms programvare for å lage et program som bestemmer hvordan roboten fungerer . Du kan bygge en robot som går på to føtter , en bil som kjører rundt , eller en maskin uten gjenkjennelige trekk i det hele tatt . NXT settet inneholder alle bitene som trengs for å skape en robot du want.Things du trenger
Lego Mindstorms NXT kit
Computer
Svart elektrisk tape
Hvit gulv
Vis mer instruksjoner
Finn roboten
en

Koble den ene enden av en kabelkontakt til port B av NXT hjernen ; koble den andre enden til en motor . Motorene arbeide i porter A , B eller C ; andre sensorer arbeider i portene 1, 2, 3 eller 4 .
2

koble et tannhjul på den roterende ende av motoren. Fest et spor over hele motoren for å lage et dekk for en tank eller lignende robot .
3

Koble motoren til NXT hjernen ved hjelp av Lego bygge stykker . Fest Lego barer og aksler til hjernen , og snapper dem på motorene for å feste hjernen og motorer sammen .
4

Lag et annet hjul og fest den til den andre siden av NXT hjernen . Koble kontakten ledningen til port C. Pass på at hjulene kan berøre gulvet uten andre Legoklosser berøre gulvet .
5

Koble den ene enden av en kabelkontakt til port 1 av NXT hjernen , og den andre enden til fargesensor . Den fargesensor er rektangulært objekt med en glass -pære i enden . Arkiv 6

Connect Lego stykker til fargesensor på en slik måte at fronten av sensoren peker mot bakken, med om en halv tomme plass mellom lyspæren på fargesensor og gulvet. Du programmere denne sensoren å gjenkjenne fargen på gulvet .
7

Bygg resten av roboten ved hjelp av Lego- brikker . Ikke gjør roboten for tung , eller det vil ikke flytte godt på gulvet . Pass også på at du kan trykke på knappene på forsiden av NXT hjernen . Annet enn det , være så kreativ som du vil .
Program roboten
8

Start Lego Mindstorms program på datamaskinen din . Velg et nytt prosjekt .
9

Legg til en loop i begynnelsen av programmet . Sløyfen kontroll vil automatisk ta til forsiden av programmet kjeden , som ser ut som en Lego bar stykke. Programmet vil utføre i rekkefølge , med start fra det første elementet av kjeden til den siste . Eventuelle kontroller som ikke er knyttet til kjeden synes bleke , og vil ikke kjøre med programmet . Alle etterfølgende kontroller gå inne i loopen til å lage et program som kjører til du fysisk stoppe det.
10

Legg en " Flytt"- kontroll til forsiden av din kjede . Denne kontrollen håndterer de roterende motorer på roboten , snu dem som hjulene til å flytte roboten . Som standard bruker denne kontrollen havner B og C. Endre " Varighet " eiendom til " Unlimited" å gjøre roboten kontinuerlig flytte .
11

Legg en " Vent lyssensor " kontrollen til slutten av kjettingen. Endre " Light" verdi fra " >" ( større enn) til " <" (mindre enn ) . Denne kontrollen vil føre lyssensoren for å kontinuerlig måle lyset foran den , venter på en verdi som er mindre enn 50 ( standardverdien ) skal vises . Når pekte på en hvit gulv , vil lyssensoren gjøre roboten vil bevege seg fremover mens den venter å se et mørkt gulv , og da det vil snu.
12

legg til "Move " kontroll etter sensor vente. Endre " Varighet " eiendom til " grader " og endre nummeret til 180 . Flytt " Styring " bar helt til venstre slik at roboten vil gjøre en venstresving. Denne funksjonen skjer bare når vilkårene i sensoren ventetid er oppfylt .
13

Koble den ene enden av USB- ledningen til datamaskinen , og den andre enden til roboten . Klikk på " Last ned" knappen for å laste programmet på roboten . Når lasting er ferdig, kobler du roboten fra USB- ledningen .
14

Bruk svart elektrikertape for å lage en sirkel eller firkant på en hvit gulv . Sett roboten i det angitte området . Slå på NXT hjernen , og trykk på start for å kjøre programmet . Roboten vil kjøre fremover mens lyssensoren ser en hvit gulv . Når den ser en svart kant , vil den stoppe , snu, og kjøre bort .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)