Hestesko offisielle reglene

Horseshoes, spillet som krever spillerne å kaste store hestesko på en eierandel i bakken , er godt kjent for sin tilhengerskare blant alle aldre . Det er pick-up spill, ligaer og turneringer for den interesserte spiller. Men de offisielle reglene er ofte vanskelig å forstå, spesielt når du prøver å sortere ut den kompliserte språket i noen regelbøker . Oppsett for spill

Spillet av hestesko spilles med to lag og to groper . Gropen bør måle 43 " til 72 " lang og 31 "til 36 " wide . Baksiden av hver grop bør være 46 meter fra baksiden av motstanderlagets pit . Gropen bør bestå av leire , støv eller sand , og konsistensen skal være myk og kitt- aktig. Dette kan kreve vanning og snu jorden før spillet begynner. Gropen bør også være plant og uten fra divots og hindringer .

Hver grop inneholder én stav , plassert minst 21 " fra forsiden og baksiden av gropen . De to eierandelene i spillebanen skal være 40 fot fra hverandre. de må være fast i bakken, må toppen være 14 " til 15 " over bakken og innsatsen må helle 3 " mot motstander stake . Hver pit må også inneholde en løpssperre . Denne bakplate må være minst 1 meter høy og tre meter bak bålet.

Den hestesko selv må veie under 2 kg. 10 oz .; det må være mindre enn 7 1/4 "bred og 7 5/8 " dyp . Ved legging av ansiktet ned , kan hver hestesko ikke overstige 1 "i høyden .
Kamp Spill arkiv

To spillere kan spille hestesko, men lagets hestesko med fire spillere , også kalt dobles , er mer populært . spillet starter med en spiller kaster en hestesko fra siden av gropen . den andre spilleren deretter kaster en hestesko fra den andre siden av den samme gropen . hver deltager kaster to hestesko i hver inning , forsøker å ringe hestesko rundt bålet en hestesko regnes som en ringer hvis det helt omslutter stolpen, . . en rett kant plasseres mot tips av hestesko må dekke , men ikke røre , innsatsen er Poengene beregnes hver inning basert på nærhet til hestesko til bålet. Enhver hestesko som lander i gropen kalles en levende hestesko og kan score poeng for et lag .

Mens det er flere scoring metoder , er avbestillings scoring metode vanligste . i denne poengsystem , alle levende hestesko i gropen som ikke ringers er potensielt verdt ett poeng . Alle ringere er potensielt verdt tre poeng . Den spilleren som hestesko er nærmest innsats score poeng . Hvis en spiller har to hestesko i gropen , men bare en er nærmere enn den andre spilleren hestesko, spilleren scorer ett poeng. Men hvis spillerens to hestesko er nærmere spill enn noen av de andre spillernes hestesko, som spiller scorer to poeng . En ringetonen er verdt tre poeng ; hvis hver spiller får en ringetone , er ingen poeng for ringetoner . Den spilleren med den nærmeste hestesko i gropen deretter ett poeng .

Hvis spille dobler , spillerne på motstander pit konkurrere i en inning , tilbake ut heste . Spillet fortsetter til en av spillerne nå 21; offisielle turneringsspill går opp til 50.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)