Hjort spill å spille

Hjort er noen av de mest majestetiske skapninger i skogen. Barn i alle aldre kan lære mye om disse dyrene ved å spille spill som krever dem til å etterligne hjort atferd eller å vite fakta om hjort. Sporing Deer

Dette enkle spillet er ideell for en stor gruppe barn . La barna stå i en sirkel holde hender . Fortell dem at de representerer trær i en skog. Utpeke ett barn å være hjort , beveger seg gjennom " skogen" av veving under foldede hendene på de andre barna . Hjorten skal trykke ett barn på skulderen . Den tappet barnet blir hjort tracker og må følge hjort ved å kopiere sine nøyaktige bevegelser. Hjorten må manøvrere hele veien rundt sirkelen før de blir fanget av tracker. Hvis tracker fanger hjort først må hjorten tagge en annen tracker . Hvis tracker ikke klarer å fange hjort , så han eller hun blir hjort og velger en ny tracker.
Trail of Deer Spørsmål

Dette er et bra spill for barna å lære om hjort. Har barna satt sammen en liste med spørsmål de bør vite om hjort basert på sine studier . Lag en enkel sti ved hjelp av figurer eller skitt mønstre laget for å ligne mønsteret av hjort hover (se Resource 1).

Spørsmåls bør stå ved enden av veien og lese spørsmål. Hver gang en spiller gir et riktig svar, avanserer hun ned hjort banen . Den første personen til å avansere helt til slutten av sporet vinner.
Deer Kommunikasjon spill

Dette er et flott spill for en gruppe av eldre barn som lærer om dyrekommunikasjon . Først gjennom noen hjort signaler : foten stomp og hode bobs - generelle advarsler om mulige farer ; presserende hale bølge og bolt - brukes av leder å fortelle en hel flokk til å flykte ; rask stående hale bølge - . brukes av lederen for å signalisere alt er trygt

I dette spillet , barna vil være en flokk med hjort , med en utpekt leder. Hver leder bør ha en hvit klut for signalering . Secretly utpeke ett medlem av hver gruppe til å være en ulv . Ingen har lov til å kommunisere verbalt i løpet av spillet . Alle kyr i besetningen skal opptre som beitende hjort , med hodet ned , noe som gjør spise bevegelser. Ulven bør oppføre seg annerledes , kanskje ikke munching , men bare henger hodet ned. Flokken leder vil prøve å finne ut hvilken person er ulven . Andre kyr i besetningen kan bruke foten stomp eller hodet bob å kommunisere mistanker til lederen. Når lederen er sikker på at han har identifisert ulven , skal lederen gi run signal. All hjort vil da prøve å få til et angitt sted før de blir merket ut av ulven . Når alle kyr i besetningen har nådd bunnen eller blitt tagget , bør lederen wave "all clear" signal for å avslutte spillet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)