Ice Breaker Aktiviteter Med Puppets

Icebreakers hjelpe folk føler seg vel i sosiale situasjoner . De inkluderer spill og spørsmål som styrer samtalen og tilbudet fokus. Folk fokuserer på aktiviteten i stedet for ubehag eller trusler de føler med fremmede . Isbrytere får folk snakker og i hovedsak " bryte isen " av sjenanse . Isbrytere er effektive for en rekke gruppeinnstillinger . Ved hjelp av dukkene som verktøy når du spiller isbryter spill er spesielt nyttig med barn fordi den tegneserie-aktig utseende av en marionett setter dem på brukervennlighet . Den Matching Game

Icebreaker spill oppmuntre til samarbeid og hjelpe barn å overvinne følelsen av sjenanse . Den Matching Game bruker dukkene til å veilede barn mot matchende objekter som er identiske . Hvert barn får et kort som viser en alderstilpasset bilde. Farger og former fungere godt for yngre barn og dyr , mat og klær er bedre for eldre barn. Dukken eller dukkene da vise et enkelt bilde som samsvarer med bildet av et av barna . Som en gruppe , må barna finne ut hvilke barnets image matcher marionett image. Utfordre ungdommer med bilder som passer i par i stedet for identisk . For eksempel vil det dukke bilde av en krukke med peanøttsmør matche en av barnas bilder av et glass av gelé .
Kle Puppet

I dette spillet , barn deles inn i grupper og får et utvalg av dukketeater klær . Hvis du ikke har faktiske dukke klær , bruke bilder av klær . Hver gruppe har flere plagg i sin samling , inkludert bukser, en skjorte , sko, sokker og yttertøy . Dukken vises i nattøy eller et håndkle , spør barna til å hjelpe til med dressing . Hver gruppe barn presenterer et element fra sin samling av plagg de tror passer best dukken . Dukken oppfordrer barna til å velge elementer som er vær - hensiktsmessig , egnet for dukketeater planer for dagen og akseptabelt å bære med stykker valgt av andre grupper . Dette spillet hjelper barn arbeide i små grupper , i tillegg til en større enhet , for å oppnå et enkelt mål. Det er ingen riktig antrekk for dukken , så lenge barna bruker teamarbeid og kritisk tenkning for å komme til en konklusjon .
Personlig Bingo

Personlig bingo er passer for barn og voksne . Bingo kortene er gitt til hver deltaker som beskriver livserfaringer . Velg erfaringer som passer til alderen av gruppen . For eksempel, "Jeg har en søster " eller " Kjæledyret mitt er en hund " for barnas kort og "Jeg har vært gift i mer enn 10 år " eller "Jeg har barnebarn , " for voksne kortene . Inkluder noen firkanter sikker på å gjelde for flere deltakere , så det er en garantert vinner . Dukken er ansvarlig for å spille seremonimester og ringer rutene . Spillet er mye moro og kan være uskyldig eller frekk , avhengig av alder av gruppen og formålet med arrangementet . Å ha en marionett kalle rutene setter barna på brukervennlighet og hjelper voksne føler dum og muntre .
Tre sannheter og en løgn

Dette spillet kombinerer skapende kunst , fantasi og sosial ferdigheter . Barn lage dukker som ligner seg ut av kunstmaterialer. Når dukkene er ferdig , dele barna inn i små grupper på tre til fem barn . Ved hjelp av sine marionetter , barn fortelle sin gruppe tre sannferdig utsagn om seg selv og en imaginær uttalelse. Målet med spillet er å lure gruppemedlemmene til å tro alle de utsagnene er sanne, og gjetter løgn , så oppfordrer barna til å gjøre alle fire utsagn rimelig . For eksempel , med mindre barna er svært unge , prøv å ikke velge utsagn som " Jeg har et kjæledyr dinosaur . " Hvis barn sliter med å tenke på fire utsagn , levere en liste over 20 mulige alternativer .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)