Instruksjoner for Mississippi Marbles

" Mississippi Marbles " er et terningspill opprinnelig produsert i 1988 av Dawson Alliants Corporation som , til tross for navnet , ikke involverer bruk av klinkekuler. Reglene er lik en annen terningspillet kalt "The Ten Thousand Spill, " men " Mississippi Marbles " har et poeng mål om 11.000 og brettspillet gjennomført en Mississippi elvebåt tema , ifølge BoardGameGeek.com . The Basics

Mississippi Marbles eske spillet kommer med seks , seks -sidige terninger, en terning shaker , en poengsum pad , en fløyel terning bag og en skuff til å kaste terningene i , ifølge SmorgasboardOfGames . com . Den eneste andre objektet du trenger for å spille er en blyant .

Begynn spillet med to til seks spillere . Har hver spiller roll en terning og den høyeste roll vil være den første til å spille . Spill vil flytte klokken derfra. Den første spilleren vil begynne med å plassere alle seks terningene i shaker og gjør sitt første kast for å forsøke å "åpne ".
Åpning

For å konkurrere i hele spillet , må du først være i stand til å "åpne " med 700 poeng gjennom terningkast . Hvis du noen " de " eller " femmere " du scorer de tilhørende poeng, men må sette disse terningene til side og kaste de gjenværende terningene til du går tom for terningen for å kaste . Hvis du når 700 før du går tom for terninger , så vil du være i stand til å fortsette inn i hoveddelen av spillet.

Under åpningen, score alle " de " rullet som 100 poeng . Score alle " femmere " rullet som 50 poeng . Nøkkelen til vellykket åpning er å rulle tre "enere" på en enkelt rull, som er en automatisk 500 -punkts bonus.
Melds

Når du har åpnet med 700 poeng og er med i spillet , kan du begynne å rulle " melds . " Melds er kombinasjoner av 3-6 terninger med samme tall eller alle seks terningene i numerisk sekvens av 1-2-3-4-5-6 .

I motsetning til åpningsrunden , rulle alle seks terninger på hver kaste . Rull én gang i stedet for å gjøre kontinuerlige ruller. Hver spiller vil rulle en gang og gi terningene i et løp til 11.000 poeng .
Scoret Rolls

Scoringen "enere " og " femmere " fra åpningsrunden forblir den samme gjennom hele spillet. Men meld ruller scorer annerledes.

Roll tre like under en enkelt tur og poeng blir bedømt ved å multiplisere antall på terningen med 100. For eksempel , en rull som inneholdt tre " firere " ville være verdt 400 poeng . Det samme gjelder for alle tall med unntak av "en". En rull med tre " de " er fortsatt verdt 500 som det er i åpningsrunden .

Resultat 1000 poeng automatisk når du ruller fire like . Fem like er verdt 3000 poeng og rullende alle seks dø med det samme nummeret er verdt 5000 poeng . Rolling en rett sekvens er verdt 2000 poeng .

Hvis en spiller når 11 000 , men det er fortsatt andre spillere igjen å rulle før du får tilbake til den første personen , fortsetter spillet til de gjenværende spillerne har en siste kast. Hvis to eller flere spillere bust 11.000 på samme runde , er det høyeste punktet totale vinneren .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)