Team-building spill for ungdom

Team -building spill er mye brukt på leirer og samlinger for ungdom som en måte å forbedre kommunikasjon og læring i gruppesammenhenger . Mange offentlige skolesystemer begynner også å innse at team-building og eventyr utdanning kan være et verdifullt supplement til tradisjonell undervisning . Enten du er en sommerleir rådgiveren ønsker team aktiviteter for din gruppe eller en offentlig skole lærer håper å innlemme eksperimentelle utdanning inn i klasserommet , her er noen ideer til å prøve. Isbrytere

Team -building øvelser vanligvis følger en sekvens av aktiviteter som kontinuerlig utfordrer en gruppe til å fungere på nye nivåer. Det første trinnet av teambygging er isbrytere. For en gruppe ungdommer som nettopp har møtt , for eksempel på en sommerleir , det er isbrytere at medlemmer hjelp gruppe lære hverandres navn . Et eksempel er Gruppe sjonglere , der lederen begynner ved å navngi en av gruppemedlemmene og kaste en ball til den personen han heter . Gruppemedlemmet da takket leder ved navn, sier navnet på en annen gruppemedlem , og kaster ballen til den personen. Mønsteret fortsetter inntil alle har hatt ballen . Gruppen deretter gjentar mønsteret , og legger ekstra baller og går fortere til spillet oppløser seg i latter . En annen isbryter er Train Wreck. For dette spillet , sitter konsernet i stoler i en sirkel , med en person i midten. Personen i midten sier hennes navn , og deretter sier noe som er sant om seg selv. For eksempel kan hun si , & quot; jeg iført en blå skjorte, & quot ; eller & quot; Jeg har aldri spist peanøttsmør iskrem & quot . ; Alle i sirkelen for hvem dette utsagnet er også sant må da hoppe opp og bytte til et annet sete, mens personen i midten forsøker å hente en av de tomme setene . Personen som er igjen i midten må da lage en ny uttalelse. Hvis personen i midten ikke ønsker å lage en uttalelse , kan han si , & quot; Train Wreck, & quot ; og alle må finne en ny sete.
Problemløsing Initiatives

Når gruppemedlemmene begynner å føle deg komfortabel, flytter team-building sekvens på problemløsning initiativer . Dette er imaginære problemer fastsatt av lederen som gruppen må arbeide sammen for å løse . Ett enkelt eksempel er & quot; All Aboard , & quot ; der må hele gruppen passe inn i en utpekt liten plass. Du kan sette opp flere firkantede plater av minskende størrelser, eller du kan opprette en plass på bakken med et tau . Et annet initiativ problemløsning er & quot; Helium Hoop & quot . ; For dette spillet , må alle i gruppen stå i en sirkel og støtte en hula hoop på sine pekefingeren . Gruppen må senk hula hoop til bakken mens du holder alle sine fingre i kontakt med bøyle til enhver tid. Et tredje eksempel er & quot; flyulykke , & quot ; hvor lederen skaper to grenser, en startlinje og et mål. Konsernets fly har krasjet på startstreken , og de ​​må få alle sine lagkamerater til målstreken - men noen av de lagkamerater har skader. Lederen velger skadene før spillet begynner , som kan omfatte en spiller å være blind (og bind for øynene ), en annen å være døv ( og ikke lov til å snakke ) , og en tredje har to brukne ben ( og trenger å bli gjennomført ) .

stoler aktiviteter

Klarerings aktiviteter er team-building spill som krever deltakerne til å stole på hverandre. Et eksempel er & quot; Trust Walk & quot ; i hvilke spillere som er med bind for øynene , og må stole på teammedlemmene til å lede dem gjennom en hinderløype . Dette kan gjøres på partnere eller med gruppen som helhet , med en person å være i stand til å se og å måtte lede resten av gruppen i en linje. En annen tillit aktivitet er den & quot; Trust Lean & quot ; der partnere bytter på å falle som sin partner fanger dem . Dette kan også gjøres med hele gruppen , med gruppen står i en tett sirkel med en person i midten. Personen i midten så lener seg tilbake og lar gruppen fange henne og gi henne rundt sirkelen . Et tredje eksempel på en tillit aktivitet er & quot; Trust Fall, & quot ; hvori en person står på en lav plattform og gruppen står i en linje bak dem med hendene utstrakt . Personen deretter faller og gjør det mulig for teamet å fange henne .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)