Reglene i Tile Rummy Spill

israelske spill oppfinner Ephraim Hertzano opprettet flis rummy , også kjent som Rummikub , i 1940, ifølge Rummy Royal. Spillet fikk raskt popularitet blant amerikanske og europeiske spillere . Hertzano utgitt en bok av offisielle regler i 1978 , som omfattet regler for tre varianter: Sabra , amerikanske og internasjonale . John McLeod hevder at dagens & amp; rsquo; s kommersielle Rummikub settene følger Sabra regler . Spill Deler

Tile Rummy bruker 106 fliser , inkludert to jokere , som er fliser peiling smilefjes. De resterende fliser er nummerert ( 1-13) og fordelt jevnt i fire fargene rød , gul, svart og blå . Hver flis passer én annen i farger og antall . Tallet på flisen betegner sin poengverdi . Spillere holde sine fliser på stativer før de kan settes ned.
Begynnelsen Play

Tile Rummy krever minst to spillere, ikke mer enn fire . Plasser fliser med ansiktet ned i midten av bordet og shuffle dem . Hver spiller trekker 14 fliser og plasserer dem på rist. Spillere deretter hvert trekke et flis fra bassenget ; spilleren med høyest nummererte fliser på denne trekningen spiller først . Flisene deretter tilbake til bassenget, som stokkes på nytt . Spillet begynner og fortsetter med klokken
smelting

Spillerne bytter på å skape og omorganisere & amp ; . Ldquo, melds , og amp; rdquo ; som er sett ( tre eller fire fliser med samme nummer ) og kjører (opp til 13 brikker av samme farge i rekkefølge ) . Før en spiller kan omorganisere eksisterende melds , må han lage og spille sitt eget meld . Rummy Royal sier at denne første meld må være verdt totalt 30 poeng . I dette tilfellet bærer joker verdien av flisen det erstatter .

Det er ingen grense for hvor mange melds en spiller kan skape eller omorganisere under en sving, men John McLeod foreslår en frist på to minutter , med en tre - flis straff og retur av alle brikkene til sine tidligere posisjoner dersom en spiller bryter grensen . Hvis spilleren ikke kan opprette en meld eller legge til melds allerede er i spill , må hun trekke en flis fra bassenget .
End Game

En hånd slutter når en spilleren har med hell spilt alle brikkene i sin rack. Dette spiller tjener en score lik punktene fortsatt holdt i hendene på sine motstandere. Motstridende spillere taper poeng i henhold til flisene igjen i sine hender. For eksempel spiller en vinner hånden , har Spiller 2 15 poeng , og spiller 3 har 22 poeng . Spiller en tjener 37 (15 + 22 ) poeng; Spiller 2 og spiller 3 poengsum & amp; ndash; 15 og & amp; ndash; 22 poeng , henholdsvis. Ved slutten av hånden , eventuelle jokers holdt har en verdi på 30 poeng . Spillet slutter når en spiller tjener totalt 200 poeng .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)