Mahjong Puzzle Aktiviteter

Mahjong er et gammelt kinesisk puslespill spill der en spiller samsvarer med fliser på et gitt layout før alle brikkene er fjernet fra spillebrettet . Mange versjoner av mahjong er tilgjengelig gjennom operativsystemer og Internett. Spillere kan laste ned gratis prøveversjoner av visse mahjong spill , så vel som direkte spille dem gjennom nettsteder som er vert for spillet. Men du foretrekker å spille spillet , er det mange morsomme aktiviteter å gjøre mahjong fornøyelig. Gruppeaktiviteter

Mens Mahjong er en one -player spill , det finnes måter å innlemme det som en gruppeaktivitet . Microsoft Windows Vista kommer med en forhåndsinstallertMahjong spill som ikke koster noe å spille . Spillerne kan velge mellom seks forskjellige spill oppsett som gjør det lett å danne gruppeaktiviteter . For eksempel kan en gruppe spille sammen på én datamaskin og hjelpe hverandre med å finne ulike trekk for å vinne spillet . Å ha hver person spille sitt eget spill , men fortsatt spille med andre, kan hver spiller bruke sin egen datamaskin og kommunisere visse trekk og strategier til hverandre . Studenter kan også benytte denne ideen på innendørs fordypningen dager eller når det er spilletid tillatt i en datalab klasse.
Konkurranse Aktiviteter

Spillere kan utfordre hverandre på hvordan fort de kan fjerne fliser på layout. Hvis spillet ikke gir en timer , kan en stoppeklokke brukes til å holde tiden eller en " moderator " kan holde styr på tiden . Grupper kan også danne lag for lag konkurranse og utføre på samme måte . For lagkonkurranser , spille gjennom minst tre mahjong oppsett og laget som spiller gjennom alle tre oppsett med suksess i minst mulig tid vinner . Hvis elevene er i en datalab klasse, for eksempel en mahjong turnering kan settes opp for å oppmuntre vennlig konkurranse og teamarbeid.
Forskningsaktivitet

Siden Mahjong er en gammel kinesisk spill , er det mange forskningsmuligheter til forskning opprinnelse og " levetid " av spillet . Studenter ved alle klassetrinn kan forskning på emnet. Dette gir elevene en sjanse til å utvikle forskning ferdigheter , samt muligheten til å undersøke et fremmed land . Emner for denne aktiviteten kan inkludere forsker på hvordan og hvor spillet startet , spillets betydning i kinesisk kultur , hvordan dens innflytelse spredte seg til USA så vel som andre land og hvordan spillets brikkeoppsettene har utviklet seg.


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)