Støtfanger biljardAnvisning

Pocket biljard , eller slag biljard , kan ha utviklet av tilpasninger fra ball- og - klubbe plenen spill , som krokket . Støtfanger basseng, i sin tur , er en tilpasning av klassisk basseng som spilles på en mindre, ofte åttekantet , bord som har to lommer og 12 til 14 faste knagger , eller " støtfangere, " som fungerer som hindringer. Hver pinne er plassert akkurat langt nok fra den neste til å tillate en ball å passere hvis rettet godt . Spillet avhenger i stor grad velrettet , godt planlagt bank skudd og vanligvis spilles med to eller fire players.Things du trenger
en støtfanger biljardbord arkiv to støtfanger biljardkøer
5 rød støtfanger basseng baller
5 hvite støtfanger basseng baller
to spillere eller to lag med to spillere på
Vis flere instruksjoner
Sett opp tabellen og Begin
1

Plasser to hvite kuler på hver side av en av lommene . Plasser gjenværende hvite ballen foran samme lomme. Denne fronten ballen vil være kø ball.
2

Gjenta trinn 1 med de fem røde ballene på den motsatte enden av tabellen , hvor det motsatte lommen ligger .

3

Skyt begge ballene samtidig med en støtfanger biljard pinne, med hver spiller skyte en. Forsøk på å krenge skutt ut av en sidevegg og inn i lommen på den motsatte ende av bordet . Spilleren som oppnår dette , eller en hvis ballen er nærmest den tilhørende lomme , skyter igjen . De køballer må senkes først.
4

Gjenta trinn 3 hvis begge spillerne har lykkes i å gjøre skuddet til bare én spiller oppnår det eller inntil det er et klart skille mellom hvilken ball er nærmest sin ment lomme
5

Håndheve følgende straff hvis en annen enn den hvite ballen er senket først: . motstander spilleren kan fjerne to av hennes egne baller og plassere dem direkte i hennes mål cup, som er den cup i motsatt ende av tabellen fra der hennes baller opprinnelig ble satt opp .
spille for å vinne og håndheve Straff
6

skyte baller i henhold til din tur. Den spilleren som senket den siste ballen fikk neste skudd . Når hun savner , er det motstanderen sin tur.
7

Win ved å være den spilleren som først får alle fem baller i målet lommen , enten det er ved å skyte baller eller ved straffeutmåling . Husordensregler, eller lokale regler i en gitt etablering , avgjøre om vinneren kan spille neste kamp , og for hvor mange sammenhengende spill vinnere kan spille.
8

Bruk straffen for inndragning til den spilleren som skyter den siste av sine egne baller inn i feil lomme .
9

Bruk straffen skissert i trinn 5 i § 1 hvis en spiller skyter ballen ut av tabellen . Motstanderen kan også hente ballen som har gått ut av spill og plassere den hvor som helst på bordet .
10

Bruk straffen skissert i trinn 5 i § 1 hvis en spiller synker sin egen ball i den motstående kopp , så lenge det ikke er hennes femte og siste ballen. Påfør samme straff hvis en spiller skyter henne motstanderens ball , eller hvis en spillers ball hopper over en annen ball eller over en støtfanger .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)