Tegn en ring 10 meter i diameter på spilleflaten . Spille overflater kan inkludere skitt , gress , betong og teppe. Bruk kritt eller tape til å markere grensene for ringen.
2
Tegn en linje på toppen av sirkelen ( hodet linje) og bunnen ( etterslepet linje) . De to linjene skal være parallelle .
3
Få en marmor og stå like bak lag linje. Form en knyttneve med skyting hånd og plasser marmor på toppen av pekefingeren i midten. Plasser tommelen rett under marmor slik at du kan bla det . Start marmor mot hodet linjen; målet er å være den nærmeste til denne linjen . Spilleren som får marmor hans nærmest linjen går først.
4
danne en X eller et kryss i sentrum av sirkelen med 11 klinkekuler. Spillere holde ett marmor til å skyte med .
5
Knel på noe punkt langs sirkelen. Hold skyting marmor akkurat som du gjorde da du knipset den for å avgjøre hvem som går først . Sikt og knips skytespill på klinkekuler. Målet er å slå kulene og slå dem ut av sirkelen. Hente skytespill og eventuelle kuler som ruller ut av sirkelen .
6
Fortsett flicking klinkekuler til sirkelen er tom . Spilleren med flest kuler vinner .