Instruksjoner for 501 Dart

Enten i baren eller hjemme, eller for moro skyld eller konkurransedyktig , er spillet dart en hyggelig sport. Dart kan spilles på en rekke måter , og den mest vanlige, spesielt i profesjonelle kretsen , som kalles " 501 Up", eller ganske enkelt " 501. " Spillerne starter spillet med en score på 501 hver , og må kaste dart, tre på en tur , for å være den første til å redusere sin poengsum til zero.Things du trenger
Ekstra dart eller ekstra tips
Vis flere instruksjoner
1

Start spillet ved å bestemme hvem som skal kaste først. Dette er vanligvis bestemt av reglene i huset, eller av de involverte aktørene . En vanlig metode for å avgjøre hvem som går først kan gjøres av hver spiller kaster en enkelt dart , med mestscorende spiller kommer først. Spillere bør stå bak utpekt kaste linje, som igjen er bestemt av hus eller av de involverte spillerne .
2

Bytter kaster tre piler , ett om gangen , på dartskive. En standard dartskive er delt inn i 20 segmenter tilfeldig nummerert fra 1 til 20, med en liten svart sirkel funnet i midten av brettet kalt " blink ", som også er omgitt av en rød ring kalt "25" ring . De tyve segmentene fradeles med en "dobbel" ring , som finnes på den ytterste kanten av brettet , og en " treble " ring , fant mellom " dobbel" ring og " 25" ring .

3

Hold ranger med penn og papir , med mindre dartboard er elektronisk , ved å summere opp kombinasjonen av poeng fra pilkast . Hvis en spiller lander i "double " ring av et segment , da de er tildelt dobbel poengverdien av det aktuelle segmentet . Dersom kaste lander i " treble " ring av et segment , blir spilleren tildelt trippel poengverdien av det aktuelle segmentet . De "25 " ring tildeler 25 poeng , og " blink " awards 50 poeng.
4

Vinn spillet ved å trekke poengene fra 501, og får til null , med den eneste ansvarsfraskrivelse vesen at spillet må vinnes med en dart landing i " double" ring av et linjestykke eller " blink ". For eksempel, hvis en spiller trenger en score på 50 for å vinne, hun må enten få en " blink ", eller lande en dart i 10 segment av styret , etterfulgt av en annen dart landing i " dobbelt" ring av 20 segment av den svingen. Hvis en spiller går over når du kaster for null , da hennes poengsum er gått tilbake til slik den var før denne svingen. Det er ikke nødvendig å kaste alle tre piler til å vinne .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)