Spill på Figurativt Språk

Figurativt språk benytter tallene tale som metaforer , bokstavrim , lydord , og idiomer å trekke sammenligninger eller å sette mot mening inn ord og uttrykk . Det finnes en rekke typer spill som kan bidra til å gi studentene en forståelse av billedspråk . Spillene varierer i vanskelighetsgrad , som kan tilpasses elevenes alder og ferdighetsnivå . Navnet bak metaforen

Metaforer skaper en komparativ sammenheng mellom urelaterte gjenstander gjennom bruk av setninger eller ord ment å foreslå likheten . Et eksempel omfatter uttrykket " du er hva du spiser" , som samtidig ikke bokstavelig korrekt innebærer forbindelsen mellom kropp og ernæring . Tenårings elevene kan spille et spill ved hjelp av metaforer som ledetråder for å bidra til å identifisere kjente personer . Én person er utpekt som spilleder og i hemmelighet velger navnet kjent person som resten av klassen vil vite . Spillet mester gir deretter ledetråder i form av metaforer , for eksempel : "Hvis min person var en bil , ville han eller hun være en lastebil " . " Hvis han var en frukt , ville han være et eple . " Publikum er tillatt seks gjetninger . Hvis det riktige svaret ikke er gitt , avslører spillet mester navnet , og et nytt spill mester tar over .
Reiser allitterasjon spill

allitterasjon er en form for figurativ språk som bruker repeterende lyder eller bokstaver i en sekvens av ord . Eksempler på allitterasjon inkluderer tungen Twisters , som for eksempel " Hun selger skjell ved havet " . Passer for små barn og tenåringer , allitterasjon spill bidra til å passere tiden mens du reiser . Ett alternativ er utvalget av bokstavrim ord knyttet til barnets navn , med vekt på morsomme eller klønete ord kombinasjoner , " Billy blå teppe blokker spekk . " Voksne bør begynner spillet med en kreativ kombinasjon av allitterasjon ord for å illustrere Hensikten med spillet . Et annet alternativ er å bruke dyrenavn i stedet for barnets navn - " Min kanin spiser reddiker , rosiner og rabarbra " - . Oppmuntre barnet eller tenåringen til å utlede nye og interessante ord kombinasjoner i sine eksperimenter med allitterasjon
Hangman med Lydord

klassiske ordspillet på " ; bøddel " er gitt et billedspråk kanten når onomatopoeia er innført i spillet . Onomatopoeia introduserer ord som etterligner lyden av en bestemt handling eller objekt . Eksempler på dette er pop , bang , og zing. Denne versjonen av hangman bruker bare onomatopoeia , med spillerne velge bokstaver for å fylle ut feltene . Når spilleren tipper feil , da en del av en pinne figur er tegnet for eksempel på hodet eller foten. Hvis pinnen figuren er komplett før ordet er avslørt taper spilleren .
Pictionary med idiomer

Idiomer er setninger som trosser de tradisjonelle betydningene av de enkelte ord i uttrykket eller de som avviker fra tradisjonelle grammatiske retningslinjer . Et eksempel på den første typen idiom er uttrykket " sparke bøtta " . Den andre typen kan sees i bruken av uttrykk som " bordet runde " i stedet for det korrekte " det runde bord . " Pictionary med idiomer er best egnet for eldre barn og tenåringer . En spiller velger et kort med et formspråk som er oppført og må skissere et bilde av den faktiske betydningen av idiom mens andre prøver å gjette hva det er .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)