Slik spiller Four Winds Mah Jong

Mah jong oppstod i Kina og ble innført til Amerika på 1920-tallet . En mah jong Settet inneholder 144 brikker , selv om et spesielt kort dekk kan brukes i tillegg. Laget av Lagarto for PC og Pocket PC enheter , " Four Winds Mah Jong " følger de samme tradisjonelle regler som det opprinnelige spillet. " Four Winds Mah Jong " setter spilleren mot tre datamotstandere på ulike vanskelighetsgrader . For å spille , må du først å kjøpe og laste ned spillet , og deretter åpne den opp på datamaskinen din . Instruksjoner
1

Klikk på terningen for å kaste terningen i begynnelsen av spillet. Alle fire spillerne kaste terningene i begynnelsen for å avgjøre hvem som skal gå først .
2

Vent til du får dine fliser som vil aktivere automatisk ansiktet ned på brettet. Når hver spiller får fliser , vil du bare kunne se din. Hver spiller mottar 13 fliser med unntak av forhandleren, East , som starter med 14 fliser. Datamaskinen vil arrangere flisene i hånden for deg.
3

Velg en flis fra veggen. Hvis du er East , så du kaster uten å plukke for å starte spill for runden. Klikk på en brikke for å forkaste det. Du ønsker å forkaste ethvert flis som ikke vil hjelpe deg å komponere sett eller par. For å vinne spillet , må du komponere fire sett og ett par . Settene kan bestå av Chows , pungs eller kongs . En chow er en numerisk sekvens av tre fliser i samme farge, slik som 1 , 2 og 3 av bambus drakten . En pung er tre av de samme flisene , slik som tre 4s i tegn dress, mens en kong er et komplett sett med fire identiske fliser. Et par kan er noen to identiske fliser.
4

Klikk på et kassert flis å kreve det hvis du kan bruke den i hånden . Hvis to eller flere spillere ønsker flisen, slik at kravet er bestemt er som følger: Først , får personen å fullføre en vinnende hånd flisen, ellers spilleren med den mest verdifulle hånd mottar flisen. I rekkefølgen av betydning , hendene er kong, pung , og chow . Med andre ord , den spilleren som kan gjøre en kong har prioritet over en spiller som ønsker det samme brikke for å lage en pung . Rekkefølgen av spillet fortsetter fra den personen som gikk sist , så det er mulig for en spiller å gå glipp av en sving fordi noen etter ham hevdet en flis .
5

Vent til datamaskinen for å automatisk håndtere neste flis i rekkefølge fra veggen. Dette vil skje når ingen andre ønsker å klikke på flis som ble forkastet for å kreve det . Veggen består av ekstra fliser som ikke ble utdelt til alle i begynnelsen. Deretter kaste en brikke som du ikke kan bruke .
6

Fortsett slik , med hver spiller fortsetter sving. Hver spiller vil enten få en flis fra veggen eller prøve å kreve en kassert flis. Når du har fire sett og ett par , vil datamaskinen automatisk gjenkjenne at du " Go Out ", eller vinne hånden. Datamaskinen vil også automatisk tildele deg og de andre spillernes poeng for hånden , basert på type og verdi på sett og parene som du opprettet under avspilling.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)