Divide tokens likt mellom spillerne . Sjokolade mynter , kalt gelt , er tradisjonelt brukt . Noe lite , som for eksempel sjokoladebiter eller binders , kan erstatte gelt .
To
Lær alle spillerne til å lese sidene av dreidl . I jiddisch , " nonne " betyr " ingenting ", " Gimmel " betyr " alt ", " hei " betyr halvparten og " shin " betyr "satt i."
3
Be hver spiller å sette inn et tegn i midten av bordet. Dette er potten. Gjenta hver gang potten er tom eller bare en token gjenstår. Noen spillere avslutte spillet når potten er tom , bestemme dette på forhånd .
4
Bestem hvilken spiller vil spinne først . Vanligvis den yngste spilleren starter , men i noen familier den eldste gjør.
5
Spinn dreidl . Den siden som vender opp når dreidl faller indikerer hva spilleren skal gjøre . Hvis det lander på " nonne " da spilleren gjør ingenting , på " Gimmel " spilleren tar alle symboler, på " hey" spilleren tar halvparten av potten eller på " shin " spilleren legger en token til potten . Spillet fortsetter med klokken .
6
Avslutte spillet når en spiller har alle de symboler, eller når potten er tom . Hvis mer enn to folk spiller , er den første personen til å kjøre ut av symboler enten "ut" eller kan låne tokens fra den andre spilleren .