Slik spiller Marbles & Unnvikelsessystem

har Spillet av kulene eksistert i tusenvis av år med mange variasjoner i spill og scoring . Den tradisjonelle spillet innebærer ganske enkelt å slå kulene ut av et sirkulært område . Spillerne bruker shooter klinkekuler , noen ganger referert til som unnvikelsessystem , for å oppnå dette . Disse kulene er ofte litt større enn målet klinkekuler . Spillere som kan fortsette å banke klinkekuler ut av sirkelen har en bedre sjanse til winning.Things du trenger
String ( kritt eller en pinne )
Maskeringstape
13 mål klinkekuler arkiv Shooters ( unnvikelsessystem ) på
Vis flere instruksjoner
en

gjøre eller tegne en sirkel på et plant underlag . Sirkelen kan variere i størrelse fra 3 til 10 meter i diameter. Bruk streng hvis spille innendørs , kritt hvis du spiller på betong , eller tegne en sirkel med en pinne om å spille i søla . Jo større sirkel, jo vanskeligere med spillet er å gjøre. Gjør to motstridende , parallelle linjer på to sider av sirkelen . Bruk maskeringstape, kritt eller en pinne .
To

Lag å se hvilken spiller som starter spillet . For å gjøre dette , hver spiller står bak en linje på den ene siden av sirkelen . Han ruller hans skytter marmor over sirkelen mot den andre linjen . Etter at alle spillerne har hatt sin tur , den spilleren som har marmor kommer nærmest til linjen uten å gå over seire og starter spillet .
3

Ordne 13 mål klinkekuler i midten av sirkelen . Plasser en marmor akkurat i sentrum av sirkelen , og stillingen fire klinkekuler til høyre , venstre , over og under denne marmoren danner et plusstegn . Space kulene ca 2 inches fra hverandre.
4

Forbered deg på å skyte hvis du er den spilleren som vant lag. Stå eller knele utenfor ethvert område rundt sirkelen . Med din skytter marmor , eller Taw , hviler på krøllet pekefinger , plasserer knokene på overflaten .
5

Propel marmor frem mot midten målet klinkekuler med tommelen . Hvis du slår en marmor ut av sirkelen , deretter plukke den opp . Hvis skytteren fortsatt inne i sirkelen , ta en annen tur å spille fra der skytteren har stoppet . Fortsett å spille til din skytteren går utenfor sirkelen , eller du ikke klarer å slå en marmor ut av sirkelen . I dette tilfelle skytteren forblir der den stoppet , du mister din tur , og den neste spilleren skudd.
6

Slå ut en motstanders skytter marmor fra sirkelen når det er din tur . Dette er ikke kreve , men er en god strategi fordi hvis du er vellykket får du ta alle motstanderens klinkekuler , og han eller hun er ute av spillet .
7

Avslutte spillet når alle kulene har blitt slått ut av sirkelen . Hver spiller teller antall klinkekuler de har samlet inn , og den spilleren med flest klinkekuler vinne spillet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)