Play Set Games

Spill sett kommer i forskjellige størrelser , former og materialer og har forskjellige funksjoner . For eksempel er noen bygget av tre, og har lysbilder og stiger , og et område for klatrestativ . Andre har et område med flere svinger og overtall områder, som tunneler og små rom . Enten i parken eller i bakgården , kan du bruke disse funksjonene til å sette i gang lek sett spill med barna . Hide and Seek
p Hvis din lekesett har kriker og kroker - som små rom, områder for å skjule under oppbygging , og sklier og klatrestativ for enkel get- away - du kan leke gjemsel og søker. Har alle barn utpeke et trygt sted , for eksempel et tre eller lekesett er " drivhjul ", og utpeke en søkende . Den søkende turer til et sted hvor han ikke kan se lekesett , dekker øynene og teller til 20. . Som han teller , de andre barna gjemme rundt og på lekesett . Etter han er ferdig telling , leter han etter dem , med formål å tagge en Gjemme . De hiders prøve å nå trygt sted før de er merket . Når du er der , de er immune mot søkerens touch. Når den søkende tags en ​​hider , avsluttes spillet og barnet merket blir den søkende i et nytt spill . Hvis alle barn gjør det til trygt sted uten å bli merket , begynner spillet over med den samme kandidaten.
Swing Races
p Hvis din lekesett har to eller flere svinger , så kan du utfordre barna med en tidsbestemt svingende konkurranse . Barna sitter i en sving , og ved din sier " go ", begynne å svinge frem og tilbake for å få høyde . Du la barna til å svinge for en gitt tidsperiode , for eksempel 10 minutter, og barna forsøker å svinge så høyt som de kan. Når 10 minutter har gått , identifisere barn som svingte høyest . Hvis flere barn enn svinger deltar i konkurranser , kan du holde flere runder , og vinnerne av hver runde kan konkurrere mot hverandre for å avgjøre den "ultimate vinneren . "
Tag

Tag er et klassisk spill som kan spilles nesten hvor som helst , inklusive lekesett. Spille det på et lekesett åpner for mer fysisk trening , utfordringer og muligheter for barn til å løse problemet , for eksempel bestemme hvilken rute som er den raskeste til å unnslippe taggeren og hvilken rute vil redusere taggeren ned . Å starte , har barn utpeke en " tagger " blant gruppen . Dette barnet går rundt i et forsøk på å tagge et annet barn , slik at han kan gi avkall på sin taggeren tittel. Alle andre barn , kalt " løpere ", prøv å unngå taggeren , slik at de ikke blir merket . Spillet fortsetter etter at en spiller er kodet og etter at den nye taggeren har åpnet for fem sekunder å passere før du forsøker å søke løpere . Gjennom hele spillet , må spillerne holde styr på , og unngå , taggeren ved å spørre andre spillere av hans oppholdssted eller se andre få merket .
Hinderløype Race

Hinder kursene er svært allsidig , noe som åpner for noen del av stykket satt til å være med i spillet , og krever barn til å praktisere sin evne til å ta svinger . Før spillet , hjelpe barn avgjøre løpet rute , for eksempel opp stigen , ned gliding apparat , en tur langs monkey barer og to turer ned den spiralsklie før de når skyve pol , eller "hjemmebasen " som signaliserer slutten av kurset . Når kursen er satt , linje barn opp og har hvert barn kjøre kurset , timing hvert barn som hun går . Etter at alle barn har gått , avgjøre hvem som kjørte selvfølgelig den raskeste . Dette barnet er vinneren .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)