Regler for Shoot the Moon Dominoes

Moon dominobrikker er et triks -tar spillet for tre spillere . En versjon av spillet ble populært med Texans i siste del av det 19. århundre, da baptister preget kortspill som en synd mot den kristne tro . En " måne " er når en spiller vinner alle triksene ; begrepet " å skyte månen " har siden krysset over til enkelte amerikanske kortspill å betegne en stor spiller . Denne domino konkurranse er en forenklet versjon av spillet " Texas 42 . " Materialer

Du trenger en dobbel - seks dominosett. Bruk hver brikke unntatt dobbelt null . De 22 brikkene er delt inn i sju dresser og rangert de samme som i Texas 42 Draktene er : . Nuller , 1s , 2s , 3s, 4s , 5-ere og 6-ere . I hver sort dobbel flis er den sterkeste ; for eksempel blant de toere , er 2-2 sterkere enn 2-6, den neste sterkeste flis i den dressen .

Hver flis har to tall , så potensielt en flis kan tilhøre en av to dresser avhengig som trumf kalles ved begynnelsen av hånden .
Dealing

Hver spiller tar sju brikkene . Den ekstra flis fortsatt med ansiktet ned på bordet .

Budgivning arkiv

Spillere gjør bud for hvor mange triks de kan vinne . Budgivning går med klokken rundt bordet , og hver spiller har lov til å by en gang . Spillere kan velge på fly som vil begynne budgivning på den første hånden ; første bud deretter flytte en stol til venstre for påfølgende hender arkiv

Spillere kan by på tre måter : . de kan passere , velge et tall mellom fire og sju, eller gå " all in " og ringe 21 . Budgivning 21 kalles " å skyte månen " fordi det betyr at spilleren satser de vil vinne alle syv triks . Skyting månen er den eneste måten å overby en 7 , og bør auksjonsvinneren vinne alle triksene , scorer de 21 poeng i stedet for bare syv. Hvis spillerne ikke pass eller ring 21 , må hver påfølgende spiller by høyere enn den siste spilleren bud . Budgivning slutter når en spiller kaller 21 eller alle spillerne har bud . Den som byr høyest swaps ut en flis for ekstra på bordet og må nevne trumf .

Trump kan være hvilket som helst tall fra 0 til 6. . Hvis trumf er null , er dobbelt null den eneste trumf mulig i det hånd. Auksjonen Vinneren kan også ringe dobler som trumf . I denne hendelsen , alle doble fliser - 4-4 , 2-2 og 1-1 , for eksempel - er sin egen drakt med den sterkeste å være 6-6 . Eller , kanskje ikke trumf bli kalt. Denne metoden kalles " følg meg , " og det betyr rett og slett at dobler er den sterkeste i hver farge .
Spille

Auksjonen vinneren fører med noen flis mot første trikset . Hvis flisen spilles er en trumf , må andre spillere spille trumfer hvis de kan. Hvis de ikke kan, kan noen flis spilles . Hvis ikke trumf spilles , bestemmer den høye siden den hånden dress . Igjen , spillere spille til den dressen hvis de kan. Hvis de ikke kan , noen flis kan spilles .
P Hvis en trumf spilles , vinner den sterkeste trumf utslaget . Hvis ikke trumf spilles , den høyeste flis av den gitte farge vinner . Trikset vinneren tar de tre fliser , stabler dem på bordet med billedsiden ned , og begynner neste triks . Denne modusen i spillet fortsetter til alle brikkene har blitt spilt .
Scoring

Auksjonen Vinneren må ta minst like mange triks som budet til å tjene at antall poeng . Ingen ekstra poeng blir belønnet for å utføre mer enn budet .
P Hvis tilbyder unnlater å kreve så mange triks som var bud , budgiveren score en lik mengde negative poeng .

Hver trick won er verdt ett poeng . For eksempel , hvis en spiller kaller seks triks og vinner dem , vinner han seks poeng . En annen spiller vinner de resterende punkt .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)