dele spillet deler slik at hver spiller holder ti bønder. Det bør ikke være noen brikker på brettet .
To
Kast fire casting stikker opp for å finne ut hva den første spillerens trekk vil bli. Den første spilleren blir vilkårlig bestemt. Hver avstøpning stick som lander merket vender opp er ett poeng . Hvis de alle land blank side opp , er at fem poeng .
3
Plasser dine brikker . Poengene opptjent fra å kaste casting pinner tilsvare den plassen på brettet der du plasserer din brikke . Hvis du scorer ett poeng , som går i firkant 30 . To poeng betyr å plassere en brikke i square 29 , og så videre . Bare én bonde kan være plass i enhver torget. Hvis en bonde er allerede på torget , er din tur bortkastet .
4
Når de første fem plassene på brettet er fylt opp, begynner spillet . Kast avstøpning stikker opp , og flytte bonde som antall ruter . Du kan også velge å plassere en ny brikke på brettet , hvis noen av de fem plassene er tom . Hvis du plasserer en brikke på brettet , kan du ikke flytte en annen. Bønder er plassert på samme måte som før , med de kastepinnersom indikerer hvilken av de fem rutene for å plassere din bonde på .
5
Bump motstanderens bonde av brettet , hvis du flytter til et kvadrat som allerede er opptatt av en av sine brikker . Som bonde må gå tilbake til starten av brettet .
6
Gi en ekstra fem bonuspoeng til den spilleren som først plasserer en brikke på 1.rute. At spilleren er nå de rare firkanter , og motstanderen er nå de selv firkanter . Spilleren som er de rare firkanter må lande alle sine bønder på den merkelige kvadratene av de to første radene . Den selv - squared motstander må lande på selv rutene . En bonde på en av disse rutene kan ikke skyves , men kan bli passert av andre bønder.
7
Spilleren som får alle sine brikker til hans rutene først er vinneren . At spilleren får en ekstra 10 poeng . Den andre spilleren avslutter spillet , og vinneren blir tildelt ett ekstra poeng for hvert trekk taperen tar å få sine brikker på rett sted .