Brettspill som krysser Generasjoner

Brettspill ble populært rundt 1920-tallet som flere amerikanere var i stand til å ha råd til fritids elementer , ifølge brettspill ekspert Bruce Whitehall . Siden da har en håndfull oppfunnet brettspill klart å beholde sin appell gjennom flere generasjoner . Den røde tråden blant disse spillene, som egner seg godt til generasjonsfamiliespillkveld, er at hver knyttet til en menneskelig opplevelse , enten det er forretning , leseferdighet , død , livsvalg eller slutt , konkurranse . Monopoly

Monopol er det mestselgende brettspillet i verden , ifølge maker Hasbro , som anslår at 250 millioner Monopoly sett har blitt solgt . Dens opprinnelse spore tilbake til en mann ved navn Charles Darrow , som i 1935 oppfant og patenterte spillet . Han endte opp med å selge sin skapelse til Parker Brothers , som har gjort det brettspillet stiften som det er i dag . Målet med Monopol er å kjøpe opp eiendommer og bygge dem opp ved hjelp av hus og hoteller konkurs de andre spillerne . Konseptet med virksomheten og kapitalisme - kjøp, salg og trading - gjør for et spennende spill som kan spilles av folk unge og gamle
Scrabble

. Scrabble ble oppfunnet i 1940 av en mann ved navn Alfred Mosher Butts . I utgangspunktet er ingen av de store spillselskapenemente at et spill som Scrabble kunne lykkes i spillmarkedet . Det var ikke før tidlig på 1950-tallet , da Selchow & Righter Selskapet har kjøpt spillet , som Scrabble virkelig fanget på . Nå eid av Hasbro , kan Scrabble settene finnes i en tredjedel av amerikanske hjem , ifølge National Scrabble Association . Målet med spillet er å tjene mest mulig poeng ved slutten av spillet . Poeng tildeles ved å bygge ord ut av sju tildelte bokstaver . Scrabble sin kombinasjon av dyktighet , tilfeldigheter , utdanning og moro fortsette å appellere til flere generasjoner .
Clue

mordgåte brettspillet Clue ble oppfunnet i 1944 av en engelskmann som heter Anthony E. Pratt . Det ble opprinnelig markedsført under navnet " Cluedo " til Parker Brothers spillselskapet . Målet med Clue er å løse mordet på herregårdens eier. Ved hjelp av eliminasjonsmetoden , må spillerne finne ut hvem morderen er , hva drapsvåpenet var , og i hvilket rom i herskapshuset drapet fant sted . Folk i alle aldre liker spenning og konkurranse for å prøve å være den første spilleren til å løse mysteriet .
The Game of Life

The Game of Life , som er utviklet av en mann som heter Ruben Klamer i 1960 , har blitt oppdatert gjennom årene . Spillerne må foreta passende livsvalg i løpet av spillet , inkludert valg av utdanning, kjøpe et hus og betale skatt . Spillet har holdt ut i mer enn 50 år og appellerer til flere generasjoner på grunn av sin realistiske natur , som folk kan forholde seg til . The Game of Life ligner reelle valg , men spillet tilbyr flere sjanser til å starte på nytt og prøve ulike baner. Spilleren med mest penger på slutten vinner .
Sorry !

Sorry ! ble oppfunnet i 1934 , og har siden den gang på grunn av konkurransen det inspirerer blant sine spillere blitt going strong . Spillets enkelhet gjør det attraktivt tvers aldersgrupper . Spillerne prøver å være den første til å få alle fire symboler fra startpunktet til "hjem". Spillere påvirke hverandres spill ved å sende motstandernes tokens tilbake til utgangspunktet - . Som ytterligere bidrar til konkurranse atmosfæren

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)