Elektronisk Dartboard Games

Ifølge forfatteren James Masters i sin artikkel " The History of Dart og annen nyttig informasjon , " den første referansen til spillet dart vises i to tidsskrifter datert 1819 Referert til som Puff og Dart , spillet som kreves spillere til . bruke et blåserør til å fyre av en dart på et mål av konsentriske ringer . Spillet dart har utviklet seg kraftig siden denne tidlige versjonen , og nå flere versjoner av spillet eksisterer . Elektronisk dartboards gi spillerne en lett-å - bruke system for å oppnå en rekke dart spill . " 301 "

I " 301 , " hver spiller starter spillet med 301 poeng , og målet med spillet er for spillere å senke sin poengsum til 0 . For hvert nummer en spiller hits , som totalt er trukket fra hennes totale poengsummen . For eksempel, hvis en spilleren treffer en dobbel 20, en 17 og en 2 , totalt 59 punkter er fjernet fra sin samlede poengsum . For å vinne spillet , må en spillers poengsum nå nøyaktig 0 . Så hvis en spiller har 17 poeng igjen, må de treffer en 17 , eller to eller tre tall som tilsvarer 17 , for å vinne . Hvis de spiller scorer mer enn 17 poeng i en runde , tilbakestiller hennes poengsum til 17 .
" Cricket "

motsetning til " 301 , " gjenstand for " Cricket " er for en spiller å score flere poeng enn motstanderen . Scoring i spillet oppnås ved å treffe tallene 15 til 20 og blinken . Når en spiller har truffet på et nummer eller okser - øye tre ganger , begynner han å score poeng hver gang han treffer det nummeret etterpå eller score et annet blinken . En spiller kan fortsette å score på et nummer eller okser - øye til sin motstander treff som samme nummer tre ganger selv eller scorer tre okser -eyes . På dette punktet , er at en del av styret anses som " lukket ", og ingen kan score på den delen lenger. Når alle tall og oksar øyne har vært "lukket ", spilleren med høyest poengsum vinner .
" Big Six"

Ligner på basketball game " Horse ", " Big Six " krever spillerne å treffe samme sted på dartboard som sin motstander gjør. Før spillet begynner , må spillerne bli enige om hvor mange " liv " hver spiller får i løpet av spillet . Når antall " liv " har blitt avtalt , må spilleren en treffer en singel seks , ikke dobbel eller trippel poengsum , med en av sine første tre piler . Hvis spilleren ikke klarer å treffe en eneste seks de mister en av sine liv . Hvis spilleren hell treffer en enkelt seks , neste dart kastet avgjør hvilket nummer hennes motstander må treffe på sin neste tur. Spillet avsluttes når en spiller mister alle sine " liv . "
" Killer "

Hver spiller begynner spillet ved å kaste en dart på en rekke på brettet . Uansett hvilken nummer en spiller hits blir hans tildelte nummeret gjennom resten av spillet , og ikke to spillere kan ha samme nummer. Når hver spiller har sin tildelte nummeret spillet begynner . En spillers primære målet når spillet begynner er å treffe den doble delen av nummeret hans . Når det gjøres , blir det spiller en "killer . " En " killer" kan eliminere en av hans motstandere " liv ", som tall mellom 6 til 14 , avhengig av hva som ble avtalt før kampen , ved å treffe sine tildelte nummeret . Spillerne bytter på å kaste tre piler hver på brettet , og den siste spilleren med et "liv" resterende vinner.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)