Hvordan lage din egen Building spill

Bygge spill som SimCity og dens varianter eller konkurranse imperium byggende simuleringer som Civilization og Spore ta år å utvikle. Men hvis du begynner rett og slett og jobbe deg opp , kan du ha en fungerende prototype på så lite som et par måneder . Det kan være lurt å finne ut av det på papir først , prøv en tekst - basert datamaskin versjon neste , så kanskje en ANSI -versjon før du går for en fullstendig interaktiv grafisk versjon . Det er ingen nyttig shortcuts.Things du trenger
Graph papir eller datamaskin spreadsheetPencilsGraphic utforming datamaskin programProgrammerGraphic artistWeb hosting konto på
Vis flere instruksjoner
en

Velg et tema . Vil spillerne være å bygge en enkelt bygning , en by , et land eller en verden ? Graden av kompleksitet til design går opp eksponentielt med hver større geografisk enhet , med mindre du ønsker en unyansert versjon , f.eks , et land som ikke har å bekymre deg for fremmede inntrengere , kriminalitet , inflasjon, arbeidsledighet , naturkatastrofer og andre faktorer som reelle nasjonale ledere står overfor .
to

Design spilleren grensesnittet . Vil spillere kunne sette priser ? Bygge bygninger og veier ? Koble verktøy? Snakk ? Når du bestemmer deg for hvordan spillerne vil være i stand til å påvirke din simulering , må du også legge ut statusvisninger og knapper /menyer slik at de er lette å lese og bruke.
3

Bli kjent med beslutningstrær , fordi de nå vil bli dine venner for de neste månedene . En av de mest tidkrevende prosesser i utformingen av en interaktiv video spillet er å sette grunnlaget for programmereren . Du må starte med en ny spiller , og bestemme hva som vil skje for alle mulige status av spillet når spilleren klikker på en knapp eller et menyelement . En status er de variable tilstander av alt spilleren kan kontrollere , og hver hendelse programmet genererer på sin egen ( f.eks , naturkatastrofer , nivåer befolknings , opprør ) . Hvis du ikke har planlagt for alle mulige spiller valg på alle mulige sett av variabler , vil spillet krasje . Ved hjelp av et regneark eller en kommersiell beslutning -tree programmet vil gjøre endringer mye enklere å lage.
4

Proof du beslutning treet . Hvis , for eksempel , kan spilleren påvirke seks variabler , sørg for at du har seks utfall for alle mulige spillstatus . Du ønsker kanskje å få noen andre til å hjelpe deg , fordi selv den enkleste nivå av interaksjoner og reaksjoner kan generere en beslutning treet som tar en pakke med papir eller flere megabyte med et regneark . Husk at noen ganger en status kan nestes i en annen, slik at det samme settet av variabler gi ulike resultater på ulike punkter i spillet .
5

Skriv ut reglene i spillet når din beslutning treet er fullført. Det bør gi i fortellende form de valg og konsekvenser for hver spiller handling . Hvis du ikke har tatt med utjevning ( hvor spillerne kommer vanskeligere nivåer av simuleringen ) , kan det være lurt å tenke på at når du kommer opp med reglene , og deretter gjøre endringer til spilleren grensesnitt og beslutningstre å legge nivåer av lek som vil gjøre spillet forblir interessant over en lengre tid .
6

Leie en programmerer . Hvis din anslått Grafikken er 2D og mekanikk er enkle nok , kan du være i stand til å få det gjort i Java eller C + + . Hvis du har mer penger og ambisjoner , kan du prøve å gjøre ditt simulering spillet i C # eller noen 3D- modelleringsprogram .
7

Leie en grafiker , hvis du ønsker kunst med nok realisme til å trekke dine spillere inn spillet . Husk at du kan være i stand til å gjenbruke deler av kunst i forskjellige sammenhenger , så prøv å bryte dine forespørsler om kunsten ned til grunnenhetene , og deretter arrangere dem på en bakgrunn selv . Du vil trenge å beholde din programmerer å integrere skjermbildeneinn i programmet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)