Papp Brettspill for Science Klasser å tjene

Å tillate elevene å lage brettspill for sine science klasse kan innpode en større interesse for emnet blir undervist. Det kan gjøre forskning for spillet data moro og selv oppfordrer noen til å gjøre ytterligere undersøkelser utover det nødvendige omfanget . Det skaper en aktivitet studenter kan engasjere seg i etter endt tildelt arbeid i løpet av året . Opprette brettspill kan være en enkel sak for substitusjon og /eller kreativitet . Kjemi Scrabble

Den grunnleggende spillbrettet er et rutenett for å legge ut spill fliser . Skjær ut papp firkanter (fliser) og merke dem med de periodiske elementer og sifre . Tilordne verdier til hvert element eller tall basert på hvor ofte det element eller tall er brukt i kjemiske formler . Sett spilleregler for hver spiller . For eksempel, hvis en enhet er gjort på steiner og mineraler , at bare slike formler i lek . Studenter kan gis en dag å forske og skrive opp sin egen " crib sheet " av kjemiske sammensetninger for hva stein eller mineral de kan tenke seg . Spillet spilles som Scrabble .
Solar System

Spillebrettet har solen i sentrum og 11 tomme banespor for planetene og dvergplaneter Pluto , Eris og , dele det 11. bane , Haumea og Makemake . Spille stykker er alle cut - out runder ( samme størrelse for enkel bruk ) . Hver runde er merket med navnet på en planet eller måne . Alternativt kan du legge i en rekke runder merket " asteroide " for asteroidebeltet . For spillet , vil du trenger et par 6 - sidet terning . Hver planet og måne har en poengverdi basert på vanskelighetsgrad i å plassere den på sin bane . Hold rundene rystet i en pose . Starte avspillingen med alle tilfeldig tegning tre stykker . Avspillingen starter med den som har trukket den største planeten . Hvis behovet være , fortsetter en runde med tegning biter til en planet er trukket . Den første spilleren kaster terningen . Spilleren kan enten bruke tall fra én dør ( hans valg ) eller summen av begge terningene for å flytte et stykke . Nummeret må være det nøyaktige tall for å plassere en av sine planeter på riktig bane . For eksempel blir en rull med fem nødvendig å plassere Jupiter på den femte bane. Dette kan være fra en fem på en dør eller i et kombinert totalt fem på begge terningene . (Hvis du bruker asteroider , og for dvergplaneten Ceres , en rull med fire eller fem er nødvendig som asteroidebeltet faller mellom Mars og Jupiter . Dette betyr asteroider er lettest å plassere og ville bare være verdt ett poeng . Ceres kunne være verdt to bare fordi det er et unikt stykke ) Point verdier kan plasseres som følger: . Mercury ( i første bane ) og Haumea og Makemake i det 11. bane ville være det vanskeligste å plassere , så de er verdt åtte poeng hver . Eris , i 10. bane , er syv poeng . Venus og Pluto er verdt seks poeng hver . Jorden , Mars og Neptun ville være verdt fem poeng hver . Jupiter og Uranus er fire mens Saturn kommer inn på tre punkter . Alle månene har samme verdi som deres tilhørende planet som de må komme til samme bane . Imidlertid kan en måne ikke plasseres i bane før etter planeten er der. Hvis en spiller kaster en 12 , kan han handle en av hans uspilte stykker for en annen spillers uspilte stykker eller han kan bruke rulle som et wild card og plassere en av sine brikker i riktig bane . På slutten av hvert kast , og etter en brikke har blitt spilt ( forutsatt at spilleren kaster et tall han kan bruke ) spilleren trekker en annen brikke fra posen . Spillet fortsetter til alle bitene har blitt trukket fra posen og en spiller har plassert alle sine brikker . På denne tiden , vil spilleren med høyest poengsum vinner .
Quirks

I 1980 , et spill kalt Quirks kom ut . I quirks, spillere konkurrerte mot hverandre i utvikling en plante , en planteeter og et rovdyr i øvre og nedre nisjer for dominans gitt dagens klimasituasjon(som også utviklet seg som spillet utviklet seg ) . Få en kopi av spillet og la elevene lage sine egne planter og dyr stykker for lek . Gi hver elev en liste over planter og dyr (inkludert insekter og fisk ) hvor hun er ansvarlig for å få digitale fotografier .
Samle bildene kan være en del av en vitenskap utflukt i dyrehagen , kan det kreve elevene til å gå ut på jakt etter insekter i hagen deres på egenhånd , eller det kan kreve dem for å lære hva trær og planter vokser rundt dem for å finne de rette på sin liste .
Bruke Photoshop ( eller tilsvarende programvarepakken ) , størrelse bildene for å matche de tre- kort - sized dyr eller plante image . ( Match faktiske spill størrelser , slik at du kan bruke elevenes kort som utvidelseskort . ) Før du skriver ut bildet, legg i passende tallverdier langs bildesidenfor spillet . ( Hint : . Bruk lignende bilder i spillet for å velge passende verdier ) Deretter skrive ut bildet på kartong og klippe bildet inn i tre deler
For Computer Science

. for en computer science klasse , i stedet for å opprette spillebrettet på papp , få inn gamle ( og spesielt uvanlige ) brettene og har team av studentene utvikle et program for å simulere brettspillet . For enklere spill, grupper på to arbeid . For hardere spill , kan lagene av fire være nødvendig . Ikke la lagene gjøre det samme spillet , som hvert lag må hele tiden referere styret og dets stykker .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)