Lord of the Rings Risk spill Instruksjoner

Risiko er et populært brettspill utgitt i 1957 Spillet krever spillerne å styre hærer og søker verdensherredømme. . I Lord of the Rings Risk, spillere kjemper om herredømme over Midgard. Dette brettspillet vil være hyggelig for strategi spill entusiaster og risiko fans , med en bestemt appell blant Lord of the Rings junkies . Reglene i spillet er lik den opprinnelige Risk brettspillet . Komme i gang

Først må du skille kortene i to separate dekk , Territory og eventyr . To jokere vil være tilstede i territoriet dekk ; de bør settes til side . The Territory dekk bør deretter delt opp i tre individuelle dekk som kalles " God", " Evil " og " nøytral ". Dekk kan da vende ned nær styret . Hver spiller velger en farge og ta alle de bataljoner av deres farge . Gule og grønne hærer er gode , mens svarte og røde hær er onde . De gule og grønne hærer er hentet fra Ringenes Herre tegn som alviske bueskyttere , Riders of Rohan og Eagles . Den svarte og røde hærer inneholde tegn som Troll og Orcish skjold .

Hver spiller vil få et visst antall start bataljoner for å hevde territorier før turbasert gameplay begynner. En to - player spillet vil ha hver spiller starter med 60 bataljoner , mens en fire - player spillet vil ha 45 bataljoner for hver side . Territorier vil bli gitt ut på slump av håndteringen Terri kort til hver spiller . Fire- player spill vil gi rom for åtte kort som skal deles ut til hver spiller . Har blitt hevdet Etter innledende territorier , rulle terningen for å se hvem som går først . Vinneren plasserer en bataljon på et herreløst land , og spillerne bytter hevder flere territorier inntil alle 64 har blitt hevdet . Rester bataljoner blir så brukt til å forsterke kontrollerte territorier .
Tar Turn og Winning

Spillere vil ta svinger i rekkefølge med klokken . En tur kan omfatte mottak og plassering av flere bataljoner , engasjere seg i kamp, ​​samle Territory kort , samle eventyr kort, erstatte en leder , og flytting av Fellowship . The Fellowship vil bli markert med en gullring som starter i Hobsyssel . Spillet er slutt vunnet eller tapt når Fellowship endelig nådd Mount Doom . The Fellowship gjør fremgang mot Mount Doom langs en forhåndsbestemt bane avhengig av en terningen av hver spiller i løpet av sin tur. Rolling høyere enn tre vil flytte Fellowship , mens du ruller mindre enn tre vil holde Fellowship stasjonær . Når Fellowship når Mount Doom , spilleren som innehar den aktuelle sving ruller terningen . En rull høyere enn tre ødelegger ringen og fullfører spillet .

Vinneren avgjøres basert på hvor mange poeng hver spiller har når ringen er ødelagt . Poeng blir gitt i henhold til territorier og festninger kontrollerte , samt Adventure kortene spilles og regioner holdt . Spillet kan også vinnes tidlig hvis en spiller styrer alt av Middle Earth før Brorskapet ødelegger ringen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)