Axis & Allies Board Spilleregler

Axis & Allies er et verdensherredømmebrettspillet satt under andre verdenskrig . Mens mer kompleks enn Risk, dreier det rundt samme grunnleggende målet - å bygge dine hærer og ta kontroll over flere og flere områder av kartet før motstanderen har ingen steder å kjøre . Spillere

Så mange som fem kan spille Axis & Allies . Hver velger en av de store maktene av æra - USA , Storbritannia, Tyskland , Japan eller Sovjetunionen. De tre første er de allierte , de to sistnevnte Axis . En spiller velger mer enn ett land hvis færre enn fem spiller .
Armies arkiv

Armies består av jord , luft og marinestyrker . Bakkestyrker består av infanteri , som er lett å legge , men har minst makt ; luftvernvåpen, som kan angripe kun flygende fiender ; og pansrede divisjoner , som er kraftig, men dyrt . Sjøenheter inkluderer slagskip , kraftige, men svært kostbare ; ubåter , som bare kan brukes snike angrep ; hangarskip, mest nyttig for gjennomføring jagerfly ; og transportskip som beveger dine soldater . Luftangrep kan utføres av jagerfly og bombefly . Fighters er svakere offensivt , men bedre defensivt , mens bombefly er mye kraftigere på lovbrudd, men lavt på forsvar . De kan ødelegge fiendens industri , men kan ikke motstå angrep . Alle enheter er plassert basert på nasjonale referanse Chart pakket med spillet .
Føre krig

Roll to terninger for kamper . Resultatet er påvirket av den offensive vurdering av angriperen og den defensive vurdering av forsvareren . Høyere rangerte forsvarere som infanteri har bedre sjanser mot angrep enn lavere rangerte seg som bombefly . Omvendt, høyere karakter angripere som krigsskip har bedre sjanser enn lavere rangerte seg som krigere . Angripere kastet en terning for å begynne . Tallet representerer muligheten for vellykket angrep, avhengig av støtende enhet som er involvert . Nummeret må være det samme eller lavere enn angriperens vurdering å være vellykket . For eksempel , har en slag en fire angrep rating, og hvis angriperen kaster 4 eller mindre , lykkes angrepet . Forsvareren følger , i håp om å forsvare ved å rulle en rekke lik eller høyere enn hans forsvar rating . Hvis hans infanteri er under angrep , er den eneste måten å redde det å rulle en 1 , infanteriet forsvar vurdering .
Winning

For de allierte å vinne , de må fange hovedstedene i Tyskland og Japan . Aksemaktene må fange to av de tre hovedstedene tilhører de allierte . Fange hovedsteder krever beseiret alle hærer som forsvarer dem .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)