Hasbro Forverring Instruksjoner

Forverring er en klassisk marmor race spill som er en variant av 1962 brettspill Pachisi . Den ble introdusert i 2002 av Parker Brothers , en divisjon av Hasbro , og er designet for to til seks spillere i alderen seks år og oppover. Forverring inkluderer en 20 tommer med 20 tommers fargerike spillbrettet , en terning og 24 fargede klinkekuler . Få en klinkekuler hjem uten å få dem forverres . Instruksjoner
en

Brett ut spillebrettet og legg den på et flatt , tørt underlag . Velg fire av samme farge kulene og plassere dem i matchende farge base, instruere de andre spillerne til å gjøre det samme . Rull terningen ; spilleren med flest går først , etterfulgt av spilleren til venstre
to

Rull terningen . ; prøver å starte eller flytte en av dine klinkekuler . En sekser , og du får en ekstra tur .
3

Start en marmor . Rull en ett eller seks for å være i stand til å flytte en av kulene fra " Base " posisjon til "Start"- posisjon - du kan ikke flytte noen klinkekuler rundt banen før du har flyttet dem fra " Base " til "Start . " Du må rulle en ett eller seks å gjøre dette, og bare ett marmor gangen kan okkupere "Start " plass .
4

Flytte en marmor som er ute av " Base " posisjon . Rull terningen ; bevege marmor antall mellomrom som er angitt med urviseren langs den fargede banen følger de heltrukne piler. Etter at du har startet en av kulene , når du ruller en ett eller seks kan du enten bruke den sjansen til å flytte en kule fra " Base " posisjon til "Start"- posisjon, eller du kan flytte en marmor langs stien antall plasser indikert .
5

hoppe over en annen spillers marmor . Flytt din marmor antall plasser som er angitt på rull med terningen og hoppe over en annen spillers marmor , teller det som en av dine områder . Du kan ikke hoppe over eller lande på din egen marmor . Hvis en av dine kuler blokkerer veien , så du kan ikke flytte marmor i det hele tatt . La kulene der de er og din tur ender. Men hvis det er din tur , og du blir sittende fast bak en av dine egne kuler og har mer enn ett marmor aktiv på banen , og deretter flytte en annen marmor i stedet .
6

Land på en motstandere marmor og " forverre " det . Spillere må lande på en motspillers marmor etter eksakt telle til " forverre " det. Spilleren som landet på plass ved eksakt telling får nå plass . Marbles som er " forverret " må flytte tilbake til " Base " posisjon . De må nå rulle en ett eller seks for å gå til "Start" og begynne banen igjen . Marbles kan ikke bli " Forverret " mens i " Base " eller "Home "-stilling.
7

Bruk en " stjerne " plass snarvei for å få marmor ditt hjem raskere . Lande en av dine klinkekuler ved eksakt telle på en " stjerne " plass . Rull terningen på din neste tur ; flytte marmor klokken rundt "Star" snarvei antall mellomrom indikert . Fortsett å flytte marmor din i " Star" snarvei på dine svinger . Avslutt snarveien inn på stien som fører til "Home ". Fortsett å flytte marmor langs banen for de resterende dør teller.
8

Bruk " Center" plass super - snarvei . Rull terningen og lande marmor ved eksakt telling på " Center" plass og bruke den som en super - snarvei til noen " stjerne " plass . Vent på neste sving og prøve å rulle en ett - du kan bare flytte fra " Center" plass ved å rulle en ett . Avslutt "Center " plass på "Star " plass nærmest din "Home ". Rull terningen på neste sving og flytt din marmor antall plasser som er angitt på banen til "Home ". Du kan også flytte fra en "Star " plass til " Center" plass ved å rulle en ett .
9

Få klinke hjem . Rull terningen på din tur ; flytte marmor ved eksakt telling til en av de fire mellomrom i "Home "-området . Du kan ikke hoppe dine egne kuler og du må flytte marmor full die teller når du prøver å få " Home".
10

Få alle fire av dine klinkekuler inn i " Home" område først , og du vinne spillet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)