Ulike måter å spille Risk

Risiko er en morsom , ofte intenst konkurransespill for 2-6 spillere . Spillets grunnleggende regler kan sees komplisert til førstegangsspillere, men erfarne spillere vil kanskje lære noen nye varianter på spillet de allerede kjenner så godt . Spillets offisielle reglene varierer avhengig av når utgaven ble gjort og hvor det ble satt ut (USA eller Storbritannia ) , og mange spillere også utvikle sine egne "hus " regler . Nedenfor er noen mulige spillvariasjoner . Ulike måter å starte spillet

Du kan ta ut alle territorium kortene jevnt å tildele tilfeldige territorier til hver spiller . Hver spiller plasserer minst en hær på hvert område , og bruker noen tiloversblevne hærer å befeste territorier som han velger . Dette er den raskeste måten å begynne. Du kan også ta svinger hevder territorier ; hver spiller hevder ett territorium per tur , og inntar det med en hær før har blitt hevdet alle territorier . Denne metoden gjør at spillet til å begynne med strategi snarere enn flaks .
Secret Missions

Noen versjoner av spillet har hemmelige oppdrag som en alternativ måte å vinne spillet . Denne variasjonen er mye raskere enn den tradisjonelle verdensherredømme versjon . I begynnelsen av spillet , når fargene har blitt tildelt , fjern eventuelle oppdragskortsom tilsvarer en farge ikke blir brukt . Deretter håndtere hver spiller et oppdrag kort . Spillere bør ikke avsløre deres misjon til hverandre . Secret Missions kan henvise spillere til å eliminere en spiller med hærer av en viss farge , for å erobre en viss kombinasjon av kontinenter , eller rett og slett å okkupere 24 territorier . I noen versjoner , hvis en annen spiller eliminerer målet spiller, endrer din oppgave å prøve å okkupere 24 territorier . I andre, vil ditt oppdrag betraktes som komplett . Når en spiller har oppnådd hennes hemmelige oppdrag , avslører hun sin misjon kortet og vinner spillet . Kontroller at du angir i begynnelsen av spillet om oppdragene kan bli avslørt i begynnelsen av en sving , ble i slutten av svingen , eller en sving etter oppdraget fullført .

Capitals
p Dette er en annen alternativ måte å vinne , også mye raskere enn verdensherredømme . I begynnelsen av spillet , velger hver spiller en kapital fra blant sine territorier og avslører dette valget til sine medspillere . For å vinne , må en spiller erobre og okkupere hver spiller hovedstad .
Risk kort

Du kan velge mellom en rekke varianter på mengden av hærer et sett av risiko kortene er verdt . De grunnleggende regler om mottak av kortene er fortsatt relativt standard ; en spiller får et kort bare på svinger der han har erobret minst ett territorium . Spillerne må samle et sett med tre kort enten med alle de samme symbol eller alle forskjellige symboler for å være i stand til å utveksle settet for flere hærer . Antallet hærer tildelte kan bli bestemt i henhold til type av apparatet leverte ( 4 hærer for artilleri 3 , 6 for tre infanteri, 8 for tre cavalry , eller 10 for en av hver) , eller de kan øke i rekkefølge med hver ekstra sett leverte ( 4 for det første settet leverte , 6 for det andre , og deretter 8, 10, 12, 15, 20, 25 , 30) . For å få fortgang i spillet , øker disse på en enda høyere rente . For å legge til mer problemer eller usikkerhet , vurdere å gjøre antallet hærer redusere etter 20 ( 4 , 6 , 8 , 10 , 15 , 20 , 15 , 10 , 8 , 6 , 4 ) .


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)