Slik spiller Risk Transformers Board Game

har brettspillet Risk trollbundet generasjoner av familier og lekegruppermed sin intense , men enkel merkevare av strategisk spill. En rekke varianter har dukket opp gjennom årene , og noen av dem har blitt tastet til populære media og fremtredende inventar av popkulturen . Den utenomjordisk robot saga av Transformers har returnert til front med to storfilmer og en tredje på vei . Følgelig har en Transformers -versjon av Risk blitt lansert , med nye spillmekanikk som gjør det til å stå hverandre, men fortsatt forbli trofast mot den tidløse klassikeren . Instruksjoner
en

Har hver spiller velger en leder i begynnelsen av spillet . Minst en av disse lederne må være fra en motstander fraksjon , men i en tre -player spill , må en spiller velger en Autobot -leder mens de andre må velge Decepticons å lede sine styrker .
To

Set opp de andre brikkene på brettet . Legg alle ledere på deres beskrevet startposisjonen med en robot . Deretter tar hver spiller legger ned roboter av hans fraksjon på styrets tomme soner til alle sonene har vært okkupert . Etterpå spillere fortsetter å plassere roboter i okkupert soner som de styrer , ved å ha minst én robot i dem, før de er plassert 30 roboter sammen (bortsett fra lederen ) . Sett de andre robotene til side med hver av sine respektive spillere . Stokk oppgraderingskort og sett dem til side . Til slutt , setter den yngste spilleren en av robotene han har som ikke er i spill på den første dagen i dag teller .
3

Begynn første runden og påfølgende runder med lek med den yngste spilleren går først , og spille passerer ned med klokken . En spiller må fullføre alle faser i hans tur før passering spille til den neste spilleren . Hvis alle spillerne har fullført sine svinger , avsluttes runden , og en ny runde begynner, inntil seks runder er spilt .
4

Den første fasen av hver runde er stedet Robots fase . Hver spiller får ekstra roboter avhengig av antall soner han kontrollerer, og antall roboter han allerede har , så vel som om noen spiller kontrollerer en åpen hemmelighet fabrikken . Deretter plasserer hver spiller de nye robotene i noen soner han kontrollerer. Spillerne kan også spille oppgradere kort som tillater dem å plassere flere roboter .
5

Hver spiller deretter inn i Morph fasen og gis anledning til å forvandle sin leder fra robot til kjøretøy modus eller vice - versa . Noen steder på brettet kan flyttes for å tillate eller begrense tilgang ved å spille oppgraderingskort .
6

Spillere deretter inn Attack fase . Hver spiller får muligheten til å angripe, så mange ganger som han kan på sin tur , ved å erklære et angrep fra en, to eller tre roboter fra en sone han styrer mot en nabosonekontrollert av en annen spiller . En angriper må ha minst én ikke- angripe robot liggende igjen i sonen for å kunne angripe på riktig måte. Hvis du har tre roboter i en sone , kan du angripe med en eller to av dem , men ikke alle tre. Forsvareren kan bruke en eller to roboter til å forsvare og trenger ikke å etterlate seg en robot for et vellykket forsvar . Begge spillerne kan bruke sin leder dersom han er i riktig sone , med lederen telle som en robot . Spillerne kan også spille noen oppgraderingskort som forbedrer deres angrep eller forsvar .
7

Løse angrepene . Den angriper og forsvarer hvert kast en terning for hver angripe robot . Angriperens høyeste terningen og forsvarerens høyeste dø sammenlignes, med taperen måtte fjerne en av hans roboter fra lek . I tilfelle av stemmelikhet , vinner forsvareren . Hvis mer enn én dør ble rullet av begge spillerne , og deretter sammenligne dem også, og løse ved å fjerne en annen robot fra lek . Ledere er bare fjernes hvis de er de siste roboter i angrep eller forsvar , og deres spiller taper . En spiller kan holde angripe en sone hvis han fortsatt har roboter til å bidra til angrepet . Hvis alle forsvar roboter i en sone er fjernet , deretter sonen er fanget . Angriperen kan flytte en rekke roboter fra angrepssonen , og etterlater en bak , i den nylig fanget sone .
8

Spillere deretter inn Call for Backup fase . Hver spiller kan flytte en rekke roboter fra en sone de kontrollerer til en nabosonede kontrollerer . Hver sone må fortsatt ha minst én robot etterlatt. Arkiv 9

Spillere deretter inn Tegn en kort fase . De kan trekke en oppgradering kort hvis de fanget minst én sone som runde . Spillere holde oppgradere kortene de har trukket skjult fra andre spillere .
10

Spillere vinne spillet ved å tørke ut alle andre fiendtlige styrker eller ved å kontrollere de fleste soner på slutten av seks runder . Hvis spillerne er knyttet til antall soner som kontrolleres på slutten av seks runder , den spilleren som styrer Launch Pad vinner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)