Instruks for Risk Board Game 2003 Edition

Risk, "spillet av global dominans , " innebærer kjemper en eller flere spillere å ta over verden , ifølge Hasbro regelbok . Et spill langs linjene av sjakk og dam , lærer Risk strategisk tenkning mens du spiller et morsomt spill . Selv om du vil finne spillet lengre , reglene er ganske enkel . Instruksjoner arkiv Sette opp Risk
en

Brett spillebrettet . Gi hver spiller en farge og gi dem deres fargede brikker . Hver spiller skal telle ut hans start enheter som sådan : for tre spillere , 35 hver; for fire spillere , 30 i hver; for fem spillere , 25 i hver; for seks spillere , 20 hver .
to

Rull terningen for å avgjøre hvilken spiller som handler først . Denne personen så hevder en tom territorium ved å plassere en startenhetpå territoriet . Da den som til venstre for den første personen gjør det samme . Fortsett til venstre .
3

Begynn forsterkende territorier ved å plassere start enheter inn dine hevdet territorier . Ingen grense finnes til antall starter enheter i et territorium . Fortsett til du plassere alle start enheter .
Kamp Spill
4

telle dine territorier . Antallet territorier du opptar bestemmer antall forsterkninger du mottar. En til 11 territorier tjener tre forsterkninger ; 12 og 14 , fire; 15 til 17, fem ; 18 til 20 , seks ; 21 til 23 , syv ; 24. til 26. åtte; 27-29 , ni ; 30-32 , 10; 33-35 , 11; 36-38 , 12 og 39 til 41 , 13 .

Dispersjonsfargestoffer forsterkninger i dine okkuperte områdene .
5

bekjempe motstanderne dine hvis du ønsker det. Hvis mer enn to kampavdelinger sitte i noen okkupert territorium , kan du angripe en tilstøtende motstanderens territorium . Du kan angripe med opptil tre enheter på en gang . Å angripe , rolle en dør for hver angripe enhet ( du må forlate en enhet i territoriet ) . Forsvareren roller én dør for hver forsvarenhet( kan bare forsvare med to enheter ) .

Sammenligne die ruller . Den høyeste angriper dø sammen med høyest forsvarer dø; den nest høyeste angriper terningen sammen med den nest høyeste forsvarer terningen . For eksempel ruller angriper 4, 3 og 6 . The alene ruller 5 og 4 . Fordi 6 (høyeste angriper roll) er høyere enn 5 ( høyeste alene roll) , angriperen dreper en av de forsvarer enheter. Hvis forsvareren terningen er høyere enn angriperens , deretter en angripende enhet dør . Fjern døde forsvarer enheten fra styret . I tilfelle det blir uavgjort , vinner forsvareren . Når du ødelegge alle forsvar enheter , flytte antall angripe enheter som overlevde angrepet i den nå tomme territorium .
6

befeste din posisjon ved å ta så mange enheter (forlater ett bak ) fra ett territorium og flytte dem til et tilstøtende område som du okkupere .
7

Tegn et territorium kort hvis du okkupert ett territorium i løpet av din tur . I begynnelsen av neste sving igjen, kan du slå i territoriekort( i grupper på tre ) for å få ekstra forsterkninger . Figuren på brettet viser antall forsterkninger du innrømmes per territorium sett .
8

Gjenta med hver spiller til en spiller styrer alle territorier på spillebrettet . Denne spilleren vinner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)