Spillinstruksjoner for Clue

Spillet av Clue opprinnelig ble produsert av Waddingtons i Storbritannia i 1949 , og har blitt markedsført av Parker Brothers , i dag et datterselskap av Hasbro , i USA siden det samme året . Bli den første til å løse mysteriet med et mord ved å identifisere den mistenkte , drapsvåpenet og plassering av drapet å vinne spillet . Instruksjoner
en

Setup brettspillet . Plasser brettet flatt på spillebordet . Ta ut alle dine brikker eller spillet symboler , samt dine seks våpen stykker, terningen , en pute av Detective Notes og den offisielle Clue brettspill manual . Separer kortene dine i henhold til sine klassifiseringer av rom, våpen og figurer . Velg en farge spill token som representerer en mistenkt , slik som den røde token å representere Miss Scarlet .
To

Shuffle hvert sett med kort som representerer rom, våpen og figurer . Velg ett kort fra hvert sett med kort uten å se på kortet eller de andre spillerne . Du bør ha en totalt tre kort og sett dem til side . Etter å ha valgt kortene stokke de gjenværende kortene alt sammen .
3

Plasser de tre kortene som representerer den mistenkte , våpen og rom som var involvert i drapet på innsiden av en liten konvolutt . Legg konvolutten i midten av brettet over " X. " Håndtere de gjenværende kortene ut til de andre spillerne , ett kort av gangen før alle kortene er delt ut , slik at hver spiller vil ha en rekke våpen , karakterer og rom kortene . Dette vil fortelle dem som ikke har begått drapet . Gi hver spiller en sjekkliste fra pute av " Detektiv Notes. " Hver spiller vil spre ut kortene sine og bruke sjekklisten for å sjekke ut hva deres mistenkte ikke har for rom og våpen .
4

Start spillet hvis du har Miss Scarlet , som er den røde token . Rull terningen . Gjør ditt første trekk i henhold til dør nummer . Når du går inn i et rom, er du i stand til å lage en " forslag " om det rommet på som begikk drapet , som for eksempel "Jeg foreslår at forbrytelsen ble begått i salongen , ved Mr. Green med en kniv . " Play vil fortsette med den neste personen til venstre for den aktuelle spilleren .
5

La den neste personen som er i sving , til venstre, for å bevise at ditt forslag var falsk . Motstanderen vil deretter se på kortene sine for å se om hun har en av de kortene som du bare kalt til å være den mistenkte , våpen eller drap rom . Hvis hun har en av de kortene som ble navngitt , vil hun bare vise deg kortet og ingen andre . Dette beviser at dette kortet ikke kan være inne i konvolutten . Du vil da sjekke ut hva hun avslørt på hennes kort på sjekklisten . Dette fortsetter inntil en bevist forslag er gjort om drapsmistenkt, våpen og rom som er inne i konvolutten . Personen som gjetter alt riktig vinner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)