Uncle Wiggily Spilleregler

I 1910 , Howard R. Garis laget et sett med barns fortellinger for " Newark Evening News" som sentrert rundt karakteren onkel Wiggily , en heller menneskelignende kanin . Onkel Wiggily satt ut på store eventyr og , i 1916 , viste Milton Bradley hans eventyr i et brettspill for små barn . Selv om spillet opplevde design endringer gjennom årene , er det fortsatt en elsket og rikt illustrert familiespill som bidrar til å styrke lese-og kognitive ferdigheter . Spesifikasjoner

onkel Wiggily er et klassisk brettspill som inkluderer en sammenleggbar spillbrettet måler ca 16 inches med 16 inches ; fire fargerike spillet symboler som er kopier av onkel Wiggily ; og et sett av spillkortene . Avhengig av hvilket år spillet ble produsert , kan du ha to sett med kort eller bare ett sett .
Object of the Game

Hver spiller begynner ved start , noe som er onkel Wiggily hjem . Styret er en klassisk " spor " som omfatter ca 100 plasser for å lande på. Spilleren slentrer opp , ned og over hele linja ( skogen ) og humle etter steder som Cluck Clucks Chicken House , den Wibble Wobble Duck Pond og Bow Wow Dog House. Den første spilleren til å nå Dr. Possum kontor vinner spillet . Onkel Wiggily er rettet mot barn som er mellom 4 og 8 år .
Slik spiller

Spillet er designet for to til fire spillere . Stokk kortene og legg dem med forsiden ned , og hver spiller plasserer token hans ved start . Det yngste barnet er vanligvis bedt om å spille først , og han velger det første kortet og leser det høyt før du følger instruksjonene på kortet . ( Yngre barn kan trenge en ungdom eller voksen for å hjelpe dem å lese . ) Brukte kortene legges i en forkaste haug med bildesiden opp . ( Hvis de nye kortene er oppbrukt før kampen er vunnet , stokke det brukte dekk og gjenoppta avspillingen . ) Kortene inneholder skriftlige instrukser for hvordan spilleren skal flytte . Hvis spilleren er fremme fremover eller bevege seg bakover , er det også et tilsvarende forskudd eller retrett nummer skrevet ovenfor instruksjonene for fremvoksende lesere . Snurrig kortene rim og kan føre spilleren til å gjøre følgende : "Der du går, vet jeg ikke , du har tre hopp , men ta det sakte , " " Vi håper virkelig du vil ikke være blå , men onkel Wiggily må gå tilbake to " eller " Et kort dette bra ikke ofte sett ; ! Flytt onkel Wiggily forkant av tretten " Spill fremskritt til venstre .
Fallgruver og Rabbit Holes

To spillere kan ikke okkupere den samme plassen , så hvis du lander på en plass som har en annen spillers token , du må gå tilbake en plass . Hvis det plass også har en annen spillers brikke, så du må trekke en mer plass til du kommer til en tom plass . Hvis du er heldig nok til å lande på " kaninhullet ", da du tjener muligheten til å sprette ut på den andre siden av kaninhullet , flere områder fremover.
Winning

Den første spilleren til å lande akkurat på Dr. Possum kontor vinner . For eksempel , hvis du er to plasser unna sitt kontor , må du trekke et kort som avanserer du videresende to mellomrom . Hvis du tegner et kort som ber deg om å trekke seg eller å gå til en annen del av brettet , så du må følge disse instruksjonene .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)