UNO Stacko frem

" UNO Stacko " er en kombinasjon av både den opprinnelige kortspillet " UNO " og blokken tårnet spillet « Jenga . " Mellom to og ti spillere bytter trekke enkle , forskjellig fargede blokker fra et tårn og plassere dem på toppen av det i samsvar med spillereglene . Stykket slutter når noen gjør tårnet faller . " UNO Stacko " ble utgitt av leketøy selskapet Mattel i 1999 . Et spill av " UNO Stacko " tar ca 20 minutter å spille fra start til slutt, og er anbefalt for alderen 7 og oppover. Instruksjoner
Set Up
en

Velg en spiller å gå først ; at spilleren må bygge tårnet .
to

Bruk lasting skuffen ( følger med spillet ) å stable lag av tre blokker i rett vinkel til laget under det . For eksempel , hvis du lå tre blokker horisontalt ( med endene mot vest og øst ) , lå de neste tre blokker på toppen av dem vertikalt ( med endene som vender mot nord og sør ) . Bruk alle blokkene til å bygge tårnet .
3

Rett tårnet ved hjelp av lasteskuffenog legg den på et flatt og stabilt underlag , for eksempel et bord . Alle spillere deretter sitte rundt tårnet i en sirkel .
Kamp Spill
4

Bytter , går med klokken , og starter med spilleren som bygde tårnet . Spiller man velger en blokk og trekker eller skyver den fra tårnet , være forsiktig med å banke tårnet over. En blokk kan bare tas under høyeste fullførte ( tre blokk) nivå .
5

Place som blokkerer på toppen av tårnet på samme måte tårnet ble bygget . Det øverste nivået må ha tre blokker i det før et nytt nivå kan bygges.
6

Observer blokken som bare ble plassert .
P Hvis en blokk med et nummer som ble valgt , den neste spilleren må velge en blokk av enten samme nummer eller farge .
p Hvis en " Tegn To " blokken ble valgt , må neste spiller velge to blokker av samme farge som " Tegn To " blokk . Denne spilleren kan ikke velge en " Reverse ", " Hopp ", " Tegn To " eller " Wild " blokk . Spilleren etter at må velge en blokk som matcher fargen på den forrige spilleren nest valgt blokk .
P Hvis en " Reverse" blokken ble valgt , fortsetter spillet i motsatt retning ( mot urviseren ) inntil en annen " Reverse " blokk er valgt. Den neste spilleren må velge en blokk som matcher fargen på den valgte " Reverse " blokk .
P Hvis en "Skip" blokken ble valgt , den neste spilleren savner en sving og spillet fortsetter med spilleren etter hoppet spiller . Denne spilleren må velge en blokk som matcher fargen på den valgte " Skip" blokk .
P Hvis en " Wild " blokken ble valgt , kan spilleren som valgte den velge en farge og kunngjøre det til de andre spillerne . Den neste spilleren må velge en blokk av samme farge annonsert av den forrige spilleren . En " Wild " blokk kan velges i stedet for en hvilken som helst blokk , bortsett fra etter en " Tegn To " blokk .
7

Spillet fortsetter på denne måten til en spiller slår tårnet over. At spilleren er taperen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)