Slik spiller brettspillet Risk

Risiko er et brettspill hvor hver spiller representerer en nasjon forsøker å erobre verden . Det er turbasert , og spilles med tre til seks spillere . I tillegg til de vanlige regler , det finnes utallige varianter ( se referanse 1 ) , noen av de vanligste er en variant for en to - spiller spill og Secret Mission Risk, hvor spillerne vinne ved å oppnå et hemmelig mål . Instruksjoner
en

Forstå stykker. Risiko omfatter et spillebrett med et kart over verden delt inn i provinser , samt tre typer hæravdelinger : Infanteri ( vanligvis en mann med en rifle ) , Cavalry (vanligvis en hest ) , og artilleri ( vanligvis en kanon ) . De former av stykkene kan variere avhengig av den versjon av spillet, men reglene vil være den samme . De ulike delene kan fritt utveksles med hverandre til enhver tid i henhold til følgende valutakurs :

en Infantry = en " hær"
en Golgata = 5 " hærer "
en Artillery = 10 " hærer " ( se referanse 2 )

den andre store stykke i standard spillet er RISK -kortet . Risiko kortene er oppnådd ved å erobre territorier , og kan omsettes i sett for ekstra hærer .
To

Velg territorier . I starten av spillet får hver spiller en rekke start hærer avhengig av antall spillere : .

For tre spillere , 35 hærer hver
For fire spillere , 30 hærer hver
For fem spillere , 25 hærer hver.
For seks spillere , 20 hærer hver. ( se referanse 2 ) arkiv

variasjoner i hvor det er mulig å spille med to spillere , men de vanlige reglene krever minst tre .

Hver spiller kaster en terning , med den høyeste rulle går første . Etter tur setter hver person ned en hær på en ledig territorium for sine valg . Dette gjøres før har blitt hevdet hvert territorium .
3

Fordel start hærer . Når har blitt hevdet alle territorier , kan spillerne distribuere sine gjenværende utgangs hærer inn i sine egne territorier , ett om gangen . De kan plassere så mange eller så få hærer i et gitt territorium som de vil, så lenge minst en hær forblir i territoriet .
4

Award starten på turn hærer . Ved starten av hennes tur ( inkludert den første svingen ) , teller spilleren antall territorier at han okkuperer og deler av tre , slippe noen fraksjon ( så hvis en spiller har 9 , 10 , eller 11 territorier , resultatet er 3 ) . Dette er antall ekstra hærer han vil motta ved denne svingen . Disse hærene kan plasseres umiddelbart i et territorium spilleren besitter . Det er ett unntak fra denne regelen : en spiller mottar alltid minst tre hærer , selv om han bare har ett territorium
5

Cash i kortene . . Hvis en spiller har et komplett sett med tre risiko kortene i hånden hennes , kan hun bytte dem i for ekstra hærer nå . Hvis hun har fem eller flere kort , må hun slå dem i starten av hennes tur . Det er å bygge et komplett sett to måter : en hver av en infanteri , Golgata, og artilleri kort , eller et sett av tre identiske kort . For eksempel , tre infanteri kort. Antallet hærer avhenger av hvor mange sett har allerede blitt handlet inn, og følger følgende mønster : .

Første settet får fire armeer
andre sett får 6 hærer
tredje settet mottar . 8 hærer .
fjerde settet får 10 hærer .
femte settet får 12 hærer .
sjette sett mottar 15 hærer . ( se referanse 1) norwegian

Hver ekstra sett over seks mottar ytterligere fem armeer . For eksempel , mottar den syvende sett 20
6

angrep . . Spillere kan lansere så mange angrep som de vil på sine svinger , og kan bare angripe territorier i tilknytning til sine egne. Angriperen kan velge å rulle mellom ett og tre terninger , og forsvareren å rulle enten ett eller to . Den høyeste angriperens dør blir sammenlignet med den høyeste forsvarerens dør , og deretter den nest høyeste angriperens dør til nest høyeste forsvarerens dør . En ekstra pres ignoreres (for eksempel hvis angriper tre ruller og alene med to ruller , angriperen ignorerer sin laveste die ) . En spiller kan ikke rulle flere terninger enn hun har hærer i et territorium .

Hvis angriperen vinner på begge terningen , deretter forsvareren mister to hærer . Hvis forsvareren vinner på begge terningene , da angriperen mister to hærer . Hvis angriperen og forsvarer alle vinne på en dør , da de hver miste en hær .

Angriperen kan stoppe etter en runde . Ellers er kampen over når alle forsvarerens hærer har gått tapt . Forsvarere kan ikke " trekke seg tilbake " i midten av en kamp , og angripere skal ha minst to hærer i et territorium for å angripe en annen fra dette området , og de er forbudt å forlate et område tomt .
7

befeste posisjonen . En spiller kan ende sin runde med å befeste sin posisjon . Hun gjør dette ved å flytte soldater fra en enkelt territorium hun styrer til et annet territorium hun styrer . Hun kan bare gjøre dette en gang på hennes tur , og det ender umiddelbart hennes tur .
8

Motta et RISK -kort . Hvis en spiller har med hell tatt minst én provins fra en annen spiller , da hun mottar en RISK -kort . En spiller kan aldri få mer enn ett RISK -kort på en tur , uansett hvor mange territorier hun tar .
9

Gå til neste spiller . Den neste spilleren begynner hans tur ved å gå tilbake til trinn tre .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)