designe et spill sti som brikkene vil følge . Den enkleste er en enkel sti av bokser som de spillebrikker flytte gjennom å avansere i spillet . Denne stilen er brukt i klassiske spill, som Candyland eller livet . Spill kan også bruke en grid- stil banen med ulike mellomrom presentere ulike utfordringer eller hindringer . Banene kan også avgreining i flere forskjellige baner . Spaces langs veien kan ha ulike krav , som for eksempel å kreve tegn for å fullføre en utfordring , mister en sving eller ta et kort.
To
Tegn ut spillet banen på papir og deretter overføre til papp eller kartong du skal bruke for din spillbrettet . Bruk markører , maling eller fargede papirbiter for å sette farge på spillebrettet design.
3
Lag et mål for spillet ditt . I " The Westing Game, " karakterenes mål er å løse et puslespill å vinne penger . Dine spillere kan ha en lignende målsetting . I likhet med de tegnene , vil de samle ledetråder for å vinne tyvegods , eller i dette tilfellet , vinner spillet . Bruk bingo chips , brikker eller kort som Clue biter og ha de spillerne samle disse for å vinne spillet . Spilleren å komme til slutten med flest ledetråder eller den første spilleren til å samle alle ledetråder kan være vinneren .
4
Legg utfordringer til spillet ditt for å gi spillere sjansen til å tjene ledetråder . Spillere kan tjene ledetråder ved å svare trivia spørsmål om " The Westing Game" eller ved å svare riktig gåte spørsmål . Skriv ut disse spørsmålene på kortene og spillere kan få sjansen til å svare på spørsmål når de lander på enkelte rutene på brettet .
5
Gjør spille stykker for å gå sammen med boken . Det er 16 tegn i boken , men de er koblet sammen i grupper på to til å løse mysteriet . Du kan ha åtte stykker for spillet ditt , med hver brikke som brukes til å representere en av disse parene . Tegn parene på papir eller kartong og lim eller tape dem til spillebrikker . Bruk spillebrikker fra gamle spill , dam , tomme trådsneller eller andre små gjenstander som dine spillebrikker .