Retninger for Harry Potter : Mystery på Galtvort spill

" Harry Potter : Mystery på Galtvort " " . Clue " Game ligner på den klassiske detektivspillet, I stedet for spillere å finne ut hvem som drepte Mr. Boddy , hvor og med hva våpen , er målet å utlede som heks eller wizard tryllet hva spell eller potion og der . Karakterene i spillet er den velkjente helter , Harry , Hermoine og Ron , samt de tre skurkene , Draco , Crabbe og Goyle . Fans av Harry Potter- bøkene og filmene vil også bli kjent med rommet og staver og potions cards.Things du trenger arkiv blyanter eller penner for hver av spillerne på
Vis flere Instruksjoner
spill Set- up
en

plassere alle brikkene , som er tryllekunstner hatter , i midten av brettet . Hver spiller velger hvilken farge som skal være. Plasser spøkelset spillet brikke på brettet blå sirkel spot foran den store hallen .
To

Separat alle de grønne kortene . Legg dem i en bunke med forsiden ned ved siden av spillbrettet . Sortere ut de blå kortene inn i tre hauger : Fakultet , skyldige , ofre, og staver . Plasser hver bunke med forsiden ned ved siden av spillbrettet .
3

Ha en spiller velge ett kort fra hver av de fire blå hauger , uten å se på dem , og plassere dem i tre- ledet hund konvolutt . Dette er de svarene du vil spille for å finne ut : hvilket fakultet medlem fanget noen få frem et spell og av hvem . Plasser konvolutten på bordet på lemmen over biblioteket .
4

Hånd hver av spillerne en av fakultets kortene . Sett de rester Fakultet kort med de andre blå hint kort, uten å se på noen av dem , og stokke dem sammen . Sett bunke med forsiden ned ved siden av spillbrettet .
5

Gi hver spiller et stykke fra papir sjekkliste pad . Se på din hint kortet , men ikke la noen andre se det . Marker kortet du har i hånden av på sjekklisten. Ikke la noen andre se hva du har markert ned .
Spillets
6

Har hver spiller roll en av terningene og se hvem som ruller det høyeste antallet . Denne personen går først . En morsom , alternativ måte å velge den første spilleren er å velge den personen med en bursdag nærmest Harry Potter . Hans bursdag er 31. juli.
7

Rull begge terningen og flytt spillerens stykke antall plasser på terningen . Brikkene kan gå i alle retninger . Du kan ikke lande på noen plass allerede opptatt av en annen spiller , og du kan ikke hoppe spøkelse eller en annen spiller , med mindre det er på trappene .
8

Hode mot et av klasserommene . Du kan gå inn fra hvilken som helst retning , men diagonal. En gang i et rom , kan du ta en blå hint kort og merke det ned på ark eller lage en gjetning . Hvis du gjør en gjetning , gå ned til Making gjetter delen. Når du er ferdig med å flytte , så går turen til neste spiller .
9

Bruk spøkelset stykke å gå på tur hvis du ønsker . Spøkelset kan brukes til å støte en annen spillers brikke tilbake til Galtvort segl . Den lar deg også til å se på en av de andre spillernes kort. Det er to alternativer hvis du gjør det . Du kan flytte spøkelset det totale antall plasser på begge terningene eller flytte spillebrikken nummeret på en av terningene og flytte spøkelset det oppgitte nummeret på den andre terningen . Spøkelset brikke kan ikke legge inn rom .
10

Rull Galtvort emblem på terningen , og du kan trekke en av de grønne kort fra bunken som ble satt til side i løpet av set- up . Hvis du kaster to av emblemer , trekke to av kortene . De må spilles med en gang . Gå til neste avsnitt for veibeskrivelse .
Grønn Galtvort kort
11

Følg instruksjonene på de grønne kommandokort. Plasser kortet tilbake på undersiden av stabelen når den er ferdig . Alle som tegner en " Ghostly Attacks " kortet holder det resten av spillet, og er immun mot spøkelsesaktige angrep .
12

Plasser et grønt kort med en farget nøkkel på bordet der det er en samme farget tasten. Disse typer grønne kort fikse ødelagte veier for spillerne . Dette kortet vil holde seg på brettet resten av spillet , så vil de fargede fottrinn kort i neste trinn .
13

Match bildet på den fargede fotspor kortet til lignende bilde på brettet . Dette vil gi en snarvei for spillere å hoppe fra én farget fottrinn plass til den andre på en tur . Igjen , vil dette kortet bli på bordet resten av spillet .
Making Gjetninger
14

Besøk klasserommet av en professor du tror kan være den som fanget en som drev et spell og hvis kortet kan ha blitt plassert i konvolutten under set -up .
15

Gjør din gjetning ved å spørre en setning som " Professor McSnurp , gjorde du fange Draco Malfang som avgir en Expelliarmus stave på Hermoine Granger ? " Du kan nevne en eller to av de kortene du har på hånden for å kaste av andre spillere , også.
16

Se på kortene noen annen spiller viser deg . De andre spillerne skal vise deg minst ett av kortene de har som du nettopp kåret .
17

Mark ned på sjekklisten ark noen kort noen viser deg . Dette vil hjelpe deg å vite disse kortene kan ikke være et av kortene i konvolutten . Hvis du ikke er riktig , så går turen til neste spiller . Hvis ingen sier eller viser deg noe, kan du merke ned at de er muligheter eller velge å se på kortene i konvolutten . Men hvis du ser og du er galt , blir du utvist og ut av spillet . Hvis du har rett , vinner du !

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)