Brettspill som brukes til å undervise matematikk

Spille spill og lære matematikk kan gå hånd i hånd . Noen brettspill lære matematiske ferdigheter og en rekke matematiske begreper , inkludert telling tall , lommepenger og identifisere geometriske former og mønstre . Chutes og stiger , sjakk , Monopol og Hungry Hungry Hippos er brettspill som barna kan spille for å bidra til å øke deres matematiske skarpsindighet . Chutes og stiger

Chutes og stiger er et spill som lærer telling. Hvis en spiller lander sin brikke på torget nederst på stigen , som representerer en god gjerning , flytter han opp stigen og frem på brettet . Hvis en spiller lander sin brikke på en firkant på toppen av en sjakt, som representerer en dårlig gjerning , beveger spilleren ned i sjakten og bakover på brettet .
Chess

sjakk er et brettspill som lærer geometriske former og mønstre . Det gir spillerne muligheten til å visualisere bevegelsesmønstre mens du tenker på fremtidige trekk. Brikkene beveger seg i en rekke retninger . Biskopen beveger seg diagonalt . Tårnet flytter i en rett linje . Ridderen beveger seg i en "L "-bevegelsen , eller to plasser opp eller ned , og ett over. Dronningen beveger seg i alle retninger . Kongen flyttes en plass om gangen i alle retninger . Bonden kan flytte to plasser i utgangspunktet, men beveger seg som regel frem en plass om gangen , beveger seg diagonalt bare når det tar en motspillers brikke .
Monopoly

Monopoly , spillerne lære om penger og business . Hver spiller begynner spillet med $ 1500 i lekepenger . Som en spiller flytter sin brikke rundt på brettet , de spiller lander på eiendom som han kan kjøpe , selge eller leie ut , som krever ham til budsjett pengene sine tilsvarende. På slutten av spillet , spilleren med mest penger vinner spillet . Spillet lærer også sannsynligheten som spillerne forestille best mulig utfall av sine økonomiske valg .
Hungry Hungry Hippos arkiv

Hungry Hungry Hippos er et leketøy og et brettspill . Den lærer mindre barn å telle . Dette er en to - til - spill for fire spillere . Hver spiller skyver deres flodhest hale , noe som fører til at flodhesten hode til å gå videre og ta klinkekuler på brettet . Spilleren som griper de fleste kuler vinner spillet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)