Brettspill at Bruk Marbles

Historisk har brettspill hadde stykker i et stort utvalg av figurer . Fra de brikker i " Sorry " til plast sektorer av " Trivial Pursuit ", ingenting har vært off -limits. En av de mest vanlige bord spillebrikker , er imidlertid den marmor. Marbles er koblet til gamle strategispill som Kinasjakk til action-spill som " Hungry Hungry Hippos . " Kinasjakk

Kinasjakk er en hundre år gammel brettspill for to til seks spillere . En kinesisk Checker bord er formet som en davidsstjerne med seks poeng . Dimples på forsiden av brettet holder kulene på plass . Spillere kan bare flytte en kule til en tom plass over en annen marmor . Smarte spillere prøver å sette sammen lange hopp for å få en klinkekuler til motsatt side stjerne så raskt som mulig . Vinneren er den første spilleren til å flytte alle 10 av sine klinkekuler til motsatt side.
Forverring

" Forverring " ble først introdusert i 1962 . Hensikten er å flytte alle dine klinkekuler rundt på brettet fra start til hjemme . Die kaster bestemme hvor mange plasser en marmor kan flytte . Spillere har ikke lov til å passere sine egne kuler , og lander på en annen spillers marmor vil føre dem til å gå tilbake til start . " Forverring " kan spilles av opp til seks spillere .
Mancala

Mancala er et tellespillsom består av en tre spillebrett med 12 grunne groper arrangert som et egg kartong og et stort rom i hver ende av brettet . Hensikten er å samle de fleste kuler i din avdeling , og lure motstanderen til å miste sine klinkekuler først . Hver spiller starter med tre kuler . Den starter spiller velger en marmor fra hans side, og faller en inn i en tom grav . Spillerens utveksling svinger , med hver prøver å få sin siste marmor å lande i mancala ( det store kammeret ) eller et tomt sted på hans side av brettet .
Hungry Hungry Hippos

barnas spillet " Hungry Hungry Hippos starter " med fire spillere får fem kuler hver. Hver spiller kontrollerer en plast " flodhest " festet til en spak . Hver spiller skyver " halen" av hennes flodhest å åpne munnen og ta noen kuler i midten av spillbrettet . Spilleren med flest klinkekuler vinner .
Which Witch ?

" Which Witch ? " var en tidlig- 70-tallet æra tredimensjonale brettspill fra Milton Bradley med et hjemsøkt hus tema . Huset var fullt av feller , og en spiller kan trekke et kort som kalles for noen dårlige gjerning av en heks å skje . En heks droppet en " whammy ball" som ville utslette alt i sin vei . Den whammy ball var faktisk en marmor , som måtte bli droppet ned sjakten av en skorstein i midten av huset . Enhver spiller truffet av denne fallende marmor måtte gå tilbake flere områder .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)