Dungeon Dice Instruksjoner

"Dungeon Dice , " utgitt av Parker Brothers i 1997 , er et brettspill hvor spillerne prøver å flykte fra en dyp , mørk fangehull ved å samle Tunnel kort . Men , setter hver tur en spiller i fare for å miste disse kortene eller blir utfordret av en motstander . For å vinne , må du tunnel ut av fengslet og beste de andre spillerne . Instruksjoner
en

Monter spillet ved å plassere en grå Dungeon Pit inn spillebrettet . Velg en Prisoner kort og plasser den på plass merket «Start , " foran hvor spilleren vil sitte . Sett resten av tunnelen kortene i en haug ved siden .
To

Velg en spiller å gå først . Spill fortsetter med klokken . Begynn en sving ved å rulle de seks terninger i gropen . Hver terning har seks symboler - spade , nøkler , lykt , dolk og stige , som er " Escape Tools ", og en hjelm vakt . Hvis terningen ikke lande i pit , må spilleren kaste dem igjen .
3

Plasser noen terninger som passer på ethvert hjørne av Dungeon Pit .
4

Ta en Tunnel kortet i henhold til antall terninger som passer . Hvis du har to like terninger , får du ingen Tunnel kort. Hvis du har tre like terninger , får du en Tunnel kort. For fire matchende terningene , får du to Tunnel kortene . For fem kamper , får du tre Tunnel kortene , og hvis alle terningene kamp , får du fire Tunnel kort .
5

Se etter spesielle kamper som også vike Tunnel kort. Hvis du har tre par symboler , inkludert vakter , får du ett kort . Hvis du kaster seks forskjellige symboler , får du tre kort .
6

Ta noen Tunnel kort du motta og vurdere alternativene . Du kan avslutte din tur ved å plassere Tunnel kortene på Escape Path, som begynner på " Start"- plass , og bevege Prisoner kortet langs tunnel kortene så mange områder som mulig .
7

Velg å fortsette hvis du ikke ønsker å avslutte din tur . Du kan kaste terningene som ikke ble flyttet til Dungeon Pit vegg eller flytte alle samsvarende terningene til Pit veggen . Disse kampene kan være nye eller flere kamper av terningene satt på veggen fra en tidligere roll .
8

Ta noen flere Tunnel kortene du vinner hvis du fortsetter din tur . Etter hvert kast , må en spiller flytte en dør på Pit veggen . Hvis han gjør dette , kan han fortsette eller stoppe etter hvert kast . Men hvis han ikke er i stand til å plassere en dør på veggen , mister han sin tur, og alle hans Tunnel kortene .
9

Pass deg for vakter . Hvis ditt terningkast dukker opp vakter , flytte dem til veggen akkurat som du gjør de samsvarende verktøy . Hold rulle terningen til turn slutter fordi: 1 ) ingen terninger kan legges til veggen , 2 ) alle seks terningene er på veggen eller 3 ) en tredje vakt vises . Når tre eller flere vakter gå på veggen , er spillerens tur over og alle Tunnel mottatt på den svingen kort er tapt .
10

Utfordre en motstander under din tur . Du må rulle en kombinasjon av tre vakter i tre ruller . Hvis de lykkes , tar utfordreren tre Tunnel kortene fra motstanderen . Utfordreren kan velge å stoppe eller fortsette og utfordre samme motstander igjen . Hvis utfordreren svikter når som helst , er turn over, og utfordreren må returnere alle Tunnel kortene til motstanderen .
11

Vinn spillet ved å plassere åtte Tunnel kortene på Escape Path, flytter fangen ut av fengslet og på spillbrettet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)