Slik spiller Scooby Doo Clue

Scooby Doo Clue tar Hasbros klassiske krimroman fengsler og gir det en tegneserie vri. Reglene og spill for denne brettspillet forbli den samme som den originale Clue men bruker tegn og våpen fra tegneserien i stedet for standard cast. Målet med Scooby Doo Clue er å avgjøre hvem som er morderen , der det skjedde , og med hvilket våpen . Scooby Doo Clue spilles med tre til seks spillere . Instruksjoner
en

Velg en spiller karakter . Den Scooby gjengen spiller de delene av den opprinnelige rollebesetningen fra Clue : Ms Scarlet er spilt av Daphne , er Scooby Doo Colonel Mustard , er Mr. Green spilt av Fred , er Velma fru Peacock og Shaggy er Professor Plum . Fru White er ikke representert ved en Scooby gjengmedlem , men hun er fortsatt tilgjengelig for å spille .
To

Plasser token din på den tilsvarende start flis på spillebrettet .

3

Plasser ett våpen i hver av de ni rommene . I stedet for den klassiske lysestaken , bly pipe, revolver , kniv , tau og skiftenøkkel , bruker Scooby Doo Clue Funland Robot Ray Gun , Carlottas Spell Book, Frankensteins Chain , Witch Doctor er ansatte, Ghost klovnens Bomb og Rødskjeggs Sword . Rommene i denne spesialutgaven forbli den samme som den originale , bortsett fra at en kirkegård er lagt
4

sortere kortene inn i tre grupper : . . Mistenkte, Rom og Våpen
5

Shuffle hver gruppe separat og legg dem med forsiden ned på bordet .
6

Velg den øverste kortet fra hver haug og uten å se på den, legge den i konvolutt merket " Konfidensielt ". Konvolutten inneholder nå tre kort med svar på mysteriet : Hvem , hva og hvor
7

Kombiner de tre dekk og stokke
8

Deal ut alle ? . kort til hver spiller , en om gangen , og med ansiktet ned .
9

Sjekk ut de kortene du har i din hånd på din detektiv notepad . Siden du har disse kortene i hånden , kan de ikke være i " Confidential " konvolutt .
10

Begynn spillet med Ms Scarlet ( Daphne ) . Trill terningene og flytter den tilsvarende antall fliser . Bevegelse er begrenset til horisontale og vertikale bevegelser ; diagonale bevegelser er ikke tillatt . Hensikten er å gjøre det til et rom , slik at du kan komme med et forslag .
11

Gjør et forslag hvis du lander på et rom . Du må bruke rommet du inntar i forslaget ditt. Velg et våpen og en mistenkt for å følge med rommet . Erklærer hvem du tror begått forbrytelsen , som våpen og i hvilket rom (rommet token er i ) .
12

se på kortene dine hvis du er spilleren til venstre for anklageren . Hvis du har en av de kortene han foreslo , vise det til ham . Han sjekker deretter av det kortet fra notatblokken sin . Hvis du ikke har noen av kortene han foreslo , den neste spilleren til venstre viser et kort , hvis mulig .
13

Fortsett å flytte rundt på brettet gjør forslag . Når du er sikker på - gjennom prosessen med eliminering - av som begikk drapet , med hva våpen og der , kan du lage en offisiell anklage. I motsetning til å lage et forslag , trenger du ikke å være i rommet for forbrytelsen å gjøre en anklage .
14

Se i konvolutten , men ikke la de andre spillerne se kortene . Hver spiller kan bare gjøre én anklage ; Derfor , hvis du gjetter riktig, blir du eliminert fra spillet . Hvis du er riktige , vinner du .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)