Ett - Shot Kampanje Ideas

One - shot -kampanjer er i ferd med å skape en engasjerende, morsomt spill så fort som mulig , slik at spillerne er involvert og viktig helt fra innledningen. Forseggjort karakterbakgrunner ikke som nødvendig og komplekse introduksjoner er ikke nødvendig. Det er viktig å fortsette å fortelle en historie som holder dine spilleres tegn som hovedfokus av spillet , men hvordan og hvorfor de kom til dette punktet i livet skal være kort Raid
p Hvis det du og dine spillere som er kamp , et raid gjør en stor en -shot spillet . Det kan være et fangehull eller en bedrifts enklaven ; alt du trenger er en langvarig labyrint , noen filler fiender for å gi mål og drama og en stor hoved skurk . Et raid tillater intens , non - stop action for møte etter møte. Det gjør at du som gamemaster å skattlegge spillerens ressurser og holde spillet anspent . Det er mange muligheter for heroics . Du kan selv sette folk i som trenger å bli reddet . Når økten avsluttes , alle hadde det gøy , fikk litt action og eventyr , og hvis det er pågående interesse , kan det vokse til en mer inngående kampanje , eller bare en annen raid .
Prison Break

en annen god en -shot idé er å gjøre en prison break . Det kan passe nesten alle genre og har den ekstra fordelen av å være en solid " Hvordan klarte partiet møtes" hvis spillet fortsetter . Fengsels pauser er gode one- shot eventyr fordi du kan vanligvis stripe gruppe av alle sine eiendeler og forlate dem med bare deres hjerner og deres karakterenes evner til å forhandle utfordringene . Hvis tegnene er fratatt sine kraftige verktøy , da en vakt som er bevæpnet som vakt skal være - og kan være - en skremmende figur. Hvis din gruppe liker rollespill mer enn action, kan du spille opp tilkoblingene som er gjort i fengselet , og har dem orkestrere en massiv flukt . Hvis gruppen liker sleipe ting , kan de i hemmelighet overta alle de nødvendige verktøy for å grave en tunnel til frihet .
Haunted House

Selv i et spill som er normalt blottet for overnaturlig tilfeldig , kan du bruke et hjemsøkt hus scenario . Monsteret kan være noen å sette ting i bevegelse for å vises spooky , eller en levedyktig monster fra din innstilling lurer i skyggene - eller faktiske spøkelser . Et hjemsøkt hus , skip , kontorbygg , militærbase eller romstasjon er stor fordi den låser tegnene til en insulære situasjon , og de blir tvunget til å arbeide sammen for å overleve . Hvis de ikke klarer å stige til anledningen og få ende opp med å bli drept av monster eller hverandre , er det helt greit - det var bare ett skudd
Murder Mystery
<. p > en mordgåte fungerer for en one-shot -kampanje for en rekke årsaker . Først kan du ha den gruppen komme sammen for en eller annen grunn ; en middag i en skummel herregård er best . Du har en behind- the-scenes grunnen til at noen av karakterene ønsker å drepe noen av ikke-spillbare figurene dine , og bestemmer deretter " whodunit . " Du kan tilfeldig velge eller planlegge den ut . Det kan være en av de spillbare figurer eller til butler . Uansett , er dette spillet perfekt for spillere som liker å regne ut et mysterium . Også være en ett skudd er bra hvis alle tegnene ende opp død , fordi de aldri kan utrydde den virkelige morderen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)