Hvordan til DM en Dungeons & Dragons Adventure

DM , eller Dungeon Master , er fortelleren i rollespillet Dungeons & Dragons fra Wizards of the Coast . DM rolle er å skape en fantasiverden der spillerne wll samhandle . Han må skape unike ikke- spillende karakterer for å bidra til å bygge en illusjon av spillet . I tillegg må han skape møter, oppdrag eller oppdrag for spillerne å handle ut . DM må bruke litt tid på å utvikle alle elementene i en D & D spillet for å sikre at spillerne er tilstrekkelig entertained.Things du trenger arkiv polyhedral terningarkivDungeons and Dragons Kjerne Rule Book
Dungeons and Dragons spillere Håndbok
Dungeons and Dragons Dungeon Master Guide
penner og papir på
Vis flere instruksjoner
en

Forstå typer tegn partiet har skapt. Kampanjen vil mislykkes hvis du utviklet en detaljert kampanje , men de handlinger som kreves ikke passer godt med partiets gruppe . For eksempel , hvis partiet har opprettet en gruppe av trollmenn og svindlere , ikke basere kampanjen på jakt ned orker eller nisser . Ditt første mål er å skape en kampanje som er interessant for spillerne , ikke bare til deg .
To

Utvikle en historie og mulige møter før du spiller for å tillate deg å lede spillerne i hele verden du opprettet ; imidlertid unngå å strukturere kampanjen for strengt . Tillate spillet å utfolde seg og flyte naturlig i den retningen at spillerne vil den skal gå .
3

tillater spillere å bestemme hvordan de reagerer . Hvis du vil ha dem til å legge merke til, for eksempel at en leiemorder gjemmer seg bak en kasse , ikke fortelle spillerne " du ser en leiemorder som skjuler seg bak buret . " Dette er for strukturert og spillerne er ikke gratis å spille . I stedet har de tegnene rulle terningen for å avgjøre om de kan se noe . Hvis rullen er vellykket , fortelle dem om den skjulte leiemorder .
4

Bruk detaljerte beskrivelser , men ikke overdriv . D & D er en delt spillet og spillerne trenger å forestille seg hendelser og steder i samme måte som du gjør . Holde detaljene kort vil fokusere spillet på spillernes handlinger snarere enn dine fortellerteknikk .
5

Hold orden på karakterenes erfaringspoeng , eller XP , gjennom hele spillet . Selv om Core Rule Book forteller deg å gi XP på slutten av en økt, kan noen spillere ikke vente så lenge . Når de fleste av spillerne ønsker at deres XP , gi det til dem ; det er ingen vits å vente på slutten av økten .
6

Hold kontrollen på kampen . Hvis spillerne er uenig med dine beslutninger, ikke ombestemme deg . Hvis du gjør det, vil spillerne ta kontroll over spillet og kampanjen vil sakte fizzle ut .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)