D & D kampanje Ideas

Det kan være fristende for fangehull mestere i " Dungeons and Dragons " ( D & D ) til å lansere en ny kampanje med en standard dungeon crawl , men en altfor kjent miljø kan også drepe spiller entusiasme før kampanjen får opp til hastighet . Ta litt ekstra tid til å lage en kampanje som belønner engasjerende rollespill så mye som kamp og som er skreddersydd til klassene dine spillere har valgt , noe som gir spesialister , slik som druider eller tyver , en sjanse til å skinne . Spillet ditt vil være mer minneverdig for dine spillere og mer moro for deg å dømme . Henter inspirasjon fra litteratur

Heroic fantasy-litteratur gir et oppkomme av inspirasjon for D & D kampanjer

og fangehull mestere kan bruke sine favoritt fiktive innstillinger og tegn til å utvikle kampanjer . For eksempel kan en Conan - inspirert kampanje begynne med spillere som konkurrerer med situasjoner som passer for lav - nivå tegn , som for eksempel gjør kampen mot setian sekter . Som kampanjen utvikler seg, bør spillerne logisk komme til seg oppmerksomheten til store helter og antagonister , og de ​​allianser eller enmities de smi vil gi retning for videre eventyr . La handlingen fremgang naturlig og ikke vær redd for å avvike fra de hendelsene som beskrives i kildematerialet om dine spillere tar deg i en mer interessant retning .
Utforske forskjellige sjangre

du trenger ikke å begrense deg strengt til heroisk fantasy når du designer kampanjen . D & D egner seg godt til mystikk og spionasje baserte kampanjer , slik at du kan lage individuelle eventyr hvor spillerne stri med låst rom mysterier eller delikat etterretning innenfor et konklave av adelsmenn . Denne kampanjen typen gir gode muligheter for rollespill , som spillerne prøve å overtale tilståelser fra mistenkte eller finesse informasjon fra hoffmenn . D & D lett tilpasser seg ulike undersjangre av skrekk også. Dungeon masters kan sette en tone av undervurdert trussel med spøkelsesaktige eller vampyriske antagonister lurking innen en township , eller de kan støte spillere inn i en survival horror scenario , pitting spillere mot et zombie apokalypsen som de desperat prøver å holde seg i live mens beskytte overlevende som kanskje eller kanskje ikke bli smittet selv .
Ta en tur i skogen

Gi dine spillere en endring av scene ved å sette kampanjen innenfor et stort, ukjent skog . Du kan fylle din trelevende kampanje verden med konkurrerende samfunn av alver , nomadiske sigøynere og andre innbyggerne med hvem spillerne kunne danne allianser eller gjøre kampen mot . En skog innstillingen lar deg også lage møter som gir spesialiserte klasser en sjanse til å skinne . Rangers og druider har mulighet til å bruke sin sporing og naturbaserte magiske evner til sitt fulle , samtidig som man sikrer at bærebjelkene , som for eksempel jagerfly og magikere , har ingen mangel på utfordringer tilpasset deres ferdigheter-sett .

Tenk globalt

Dungeon masters kan legge nyhet til en kampanje ved å velge en annen innstilling enn et kjent middelalderens europeiske bakteppe . Tegning inspirasjon fra kinesisk , Maya og andre verdens kulturer sjeldnere representert i D & D -kampanjer gir deg mulighet til å trekke fra et rikt register av sivilisasjoner, guddommer og skapninger som vil være mer sannsynlig å vekke begeistring i dine spillere enn enda et basketak med plyndrende orker . Ha spillere eventyr på afrikansk jord , tasking dem til å samle egg av den legendariske lyn fugl eller sette kampanjen i det gamle Kina og har dine spillere stri med nedfall av en krig mellom demonene fra rivaliserende forgård innenfor regionens stratifisert og byråkratisk versjon of Hell . Presentere dine spillere med eksotiske nemeses og lokaler gjør kampanjen særegne og øker dine spilleres forventning for kampanjens neste utfordringer .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)