Informasjon om Dungeons & Dragons 3.5

" Dungeons & Dragons 3.5 " av Wizards of the Coast er ikke helt en ny utgave av den klassiske rollespill , men snarere en oppdatering av den tredje utgaven . I motsetning til den fjerde utgaven av D & D , der reglene og spillestil skiller seg fra den tredje utgaven , D & D 3.5 gjør noen endringer til grunnleggende regler og følelsen av D & D 3E . Endringer i Combat System

De viktigste endringene fra tredje til 3,5 utgavene er kampsystemet . I 3,5 , er kamp i D & D i hovedsak basert på bruk av D & D miniatyrer , som faller sammen med D & D Miniatures spill . Men ved å gjøre kamp miniatyr - basert , reglene er mer intensiv og derfor mer komplisert . Den nye revisjonen legger separate våpen kategorier basert på størrelsen av skapningene . Den ekstra kompleksitet 3,5 gjør kamp mindre væske enn den tredje utgaven , som DM må stadig henvise til regelbøkerfor hver melee runde .
Endringer Klasser

den figurklasser fikk en liten overhaling i 3,5 med flere endringer i viktige klasser . Sporing ferdigheten har blitt vektlagt for Ranger klassen, som er mer i harmoni med naturen av klassen . I tillegg kan Rangers nå bruke bueskyting dyktighet i motsetning til to - våpenet bekjempelse. Rogues , Barbarians , trollmenn og Bards har også blitt revidert ; for eksempel , Rogues og Barbarians er høyere sannsynlighet for å unngå feller , mens spellcasters vil miste ett lavere nivå spell hver gang de nivå opp . Disse tweaks til klassene er designet for å gjøre figurene mer konsekvent enn i tidligere utgaver .

Endringer Ferdigheter og Feats

D & D 3.5 har eliminert mange ferdigheter som ikke blir ofte benyttet , f.eks Intuit retning . Mange bragder har også blitt lagt til ; Men de fleste er " to til to ferdigheter" og lignende ytelser . Noen bragder har blitt kombinert , for eksempel to - våpen Fighting og ambidexterity . Noen andre bragder har blitt lagt til , mens andre har blitt utelatt , men endringene er av mindre betydning enn i den fjerde utgaven .
Endringer til kjernen Books

Spillerens Handbook mottatt minst mulig endringer , med identisk kunst og setninger i enkelte kapitler . Som et resultat, bør den 3,5 spillerens Handbook ikke betraktes som en kjerne bok ettersom endringene er overfladisk . Ved hjelp av den tredje utgaven Player håndbok vil være nok for enhver gamer behov . The Dungeon Master håndbok hadde også noen endringer ; særlig lagt materiale fra andre kilder som for eksempel Epic nivå Handbook . The Monsters Manual er den eneste kjernen bok som fikk en betydelig overhaling . Kunsten i denne boken har blitt endret , og hver illustrasjon har en annotert beskrivelse, i motsetning til den tredje utgaven . Organiseringen av listen over monstre har også blitt revidert , noe som gjør det enklere å finne bestemte skapninger i boken. For spillere som ønsker å spille som et monster , har Monsters Manual nå nivå justeringer , som lar PCer ( Spille tegn) for å lage spillbare monstre med så mange detaljer som noen av de tradisjonelle klassene .


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)