Hvordan komme i gang Spille Dungeons and Dragons mens du spiller som en dverg Fighter

Dwarf fighter er en ikonisk karakter klasse og rase kombinasjon i en hvilken som helst fantasy setting , men spesielt i " Dungeons and Dragons ". Deres iboende rasemessige bonuser gjøre dvergene godt egnet til rollen som forsvarer og skade forhandler . Fjerde utgave legger klassekrefter ( eller exploits ) som gir hver klasse muligheten til å variere sine standardangrep, så gjør en dverg fighter er mer enn bare maxing ut styrke og grunnlov . Å velge de riktige elementene og krefter for å passe dine favoriserte evner er det første skrittet . Når du har gjort det, må du utstyre din karakter til best passer hans eller hennes sterke sider . Instruksjoner arkiv Opprette en Dwarf Fighter
en

Gi din evne score . I tillegg til standard utvalg , dverger får en pluss to bonus til Grunnloven og Wisdom . Styrke vil være din primære evne . Høyere grunnlov oversettes til flere treffpunkter, som er avgjørende for en fighter , så din grunnlov poengsum bør også være høyt . Visdom og fingerferdighet kan også være verdifull for en fighter , så det kan være lurt å gjøre disse dine sekundære egenskaper . Evne score sette til modifikatorer . For å bestemme modifier , dele din evne til å score i halvparten ( runde ned ) og deretter trekke fra fem .
To

Beregn start skade og helbredelse støt . Fighters starter med 15 pluss Grunnloven modifier hit poeng og ni pluss Grunnloven modifier healing overspenning .
3

Beregn dine forsvars score . Disse er basert på din evne score . Fighters får et ekstra pluss to til heltemot .
4

Velg dine ferdigheter . Fighters kan velge tre av følgende ferdigheter : Friidrett ( Styrke ) , Endurance ( Grunnloven ) , Heal ( visdom) , Intimidate ( Charisma ) og Streetwise ( Charisma ) . Dverger får også en to bonus pluss til Dungeoneering og Endurance .
5

Velg din prestasjon . First - nivå tegn kan velge en rase - , klasse - eller evne basert feat. Fighters starter med rustning ferdigheter i stoff , skinn , skjule , kjetting og skala , og våpen ferdigheter i enkel melee , militær nærkamp , enkel varierte og militære varierte . Dverger starte med en hammer våpen ferdigheter som gjør at du kan bruke begge kaster hammere og warhammers . Du trenger ikke å ta noen av disse elementene . Seighet ( fem ekstra helsepoeng per lag) er en generell prestasjon som kan dra nytte alle tegn, men krigere i særdeleshet . Fighter -spesifikke bragder inkluderer Shield Push, Potent Challenge og distraherende Shield . Dwarf spesifikke bragder inkluderer Dodge Giants og dverger Weapon Proficiency . Andre våpen eller rustning ferdighets bragder kan også være nyttig .
6

Velg dine krefter . First - nivå tegn får to At- Will , en Encounter og ett Daily makt . Velg dine krefter basert på den type våpen du har tenkt å bruke , og om du foretrekker å gjøre skade eller hjelpe allierte . For eksempel , vil på - den første nivå drive " Tide of Iron" er for jagerfly som bruker en en- hånds våpen og skjold . " Tildekking Attack " lar en alliert å skifte ut av veien mens du angriper henne fiende .
7

Bestem din innretting og religion . Din justering og for din skyts gud trenger å være det samme . Moradin er lovlig god skaperguden , skytsguddom av håndverkere og håndverkere og de vanligste guddom fulgt av dverger . Når det er sagt , kan en fighter realistisk være av noen justering og tilbe noen av gudene , avhengig av din preferanse .
Equpping en dverg Fighter
8

Velg ditt våpen ( s ) . Sørg for at våpenet du velger faller inn i en av dine ferdigheter . Det er ikke en dårlig idé å kjøpe en melee og varierte våpen .
9

Velg din rustning . Dverger ikke lider en bevegelse straff fra rustning , så tung rustning ( kjeden , skala , plate ) vil ikke bremse dem ned slik de ville gjort andre jagerfly.
10

Velg annet utstyr . Alle tegn starte ut med 100 gull å bruke på våpen , rustninger og utstyr . Hovedtyngden av dette vil bli brukt på våpen og rustninger , men du bør bestille noen for de dagligdagse gevanter . En Standard Adventurer er Kit inneholder en ryggsekk , bedroll , flint og stål , et belteveske , 10 dager med trail rasjoner , 50 meter tau , to sunrods og en water . Det er et godt kjøp på 15 gullmynter . Du kan også være lurt å kjøpe klatrer gear, fakler , kolber , lykter og olje eller camping forsyninger hvis du skal krige ut av byen .
11

Kjøp ammunisjon . Hvis du har et varierte våpen , ikke glem å kjøpe riktig ammo . En standard quiverful av piler , bolter eller slynge kuler koster ett gull .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)